Gabriela Folcuț, ARB: 27% dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet și mobile banking

Digitalizarea a fost impulsionată în perioada pandemiei, iar acum 27% dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet şi mobile banking, a afirmat, joi, Gabriela Folcuţ, director executiv la Asociaţia Română a Băncilor (ARB), la prima ediţie a „Forumului educaţiei financiare”.

„Digitalizarea este cea care a fost impulsionată. Nu a început, ci a accelerat în perioada pandemiei. Am văzut că această trecere la cashless, contactless a accelerat foarte puternic în această perioadă. Înainte, în anul 2015, 94% din plăţile de retail erau efectuate cash, dar acum un sondaj realizat de IRES ne arată că 27% dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet şi mobile banking. Deci, pornim de la paradigma că 6% erau plăţi electronice în 2015, iar acum 27% plătesc prin internet şi mobile banking. Avem de fapt o creştere, o triplare în ultimul deceniu a acestor plăţi prin internet şi mobile banking. În mod special în perioada pandemiei. Iar dacă ne uităm pe cifre vedem că valoarea şi numărul tranzacţiilor de plată cu cardurile emise de prestatorii de servicii de plată rezidenţi au crescut cu 53,3% în decembrie 2021 versus decembrie 2019, în cei doi ani de pandemie”, a spus Gabriela Folcuţ.

Potrivit acesteia, valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile se cifrează la 48,5 miliarde lei, iar numărul lor este de 365 milioane. În momentul de faţă există aproximativ 19,6 milioane de carduri.

Gabriela Folcuţ a afirmat că ARB a comandat un studiu privind „Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor”, realizat de IRES. Ca urmare a studiului s-au desprins trei portrete de români care utilizează servicii sau produse bancare în contextul pandemic.

Astfel, 47% preferă interacţiunea online cu banca şi este foarte important că serviciile bancare pot fi accesate cu uşurinţă de pe internet/mobil; 19% preferă interacţiunea fizică cu banca, dar folosesc ocazional aplicaţia de mobile banking, iar 34% de cele mai multe ori merg fizic la bancă atunci când au nevoie şi nu este prea important ca serviciile bancare pot fi accesate cu uşurinţă de pe internet/mobil.

În opinia ei, românii au avut acces târziu la produsele şi serviciile financiare. În vremea comunismului, doar 5% dintre români aveau un cont curent, iar în primul deceniu de după Revoluţie alţi 12% au deschis un cont curent. Începând cu anul 2000, aproximativ două treimi (67%) dintre români au deschis un cont curent la bancă.

Prima ediţie a „Forumului educaţiei financiare” este o iniţiativă a Autorităţii de Supraveghere Financiară, a Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a Asociaţiei Române a Băncilor şi este desfăşurată sub Înaltul Patronaj al Preşedintelui României.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Asia în zbor: Viitorul călătoriilor aeriene după pandemie

Asia în zbor: Viitorul călătoriilor aeriene după pandemie

Asia post-pandemică își revendică rolul de lider în redresarea sectorului aviatic, pe măsură ce regiunea asistă la o cerere în creștere pentru călătorii aeriene,...

Nu vă lăsați păcăliți! Politicienii nu sunt mesageri divini

Nicolae Ciucă a invocat inspirația divină când a decis să formeze alianța cu PSD. ”Dumnezeu ne-a luminat mintea”, a declarat el. Gabriela Firea este...