Hervis iese de pe piața din România după pierderi uriașe

Publicat: 26 nov. 2025, 12:46, de Anamaria Ionel, în SOCIAL , ? cititori
Hervis iese de pe piața din România după pierderi uriașe
Hervis iese de pe piața din România după pierderi uriașe. Sursa foto: hallein.com

Lanțul de retail sportiv Hervis face una dintre cele mai mari retrageri din piața europeană de profil: compania a decis să părăsească România și Ungaria, cedând integral subsidiarele către Frasers Group, gigantul britanic cunoscut pentru brandul Sports Direct.

Mutarea marchează o schimbare strategică majoră pentru retailerul austriac, care încearcă să-și consolideze poziția pe piețele pe care se mai bucură de stabilitate și marje solide. În același timp, tranzacția deschide un nou capitol pe piața regională de retail sportiv, unde competiția devine tot mai intensă.

49 de magazine în România și 29 în Ungaria, transferate unui nou jucător dominant

Acordul prevede preluarea întregii rețele Hervis din România și Ungaria, adică 49 de magazine în România și 29 în Ungaria, împreună cu tot personalul operativ. Tranzacția este condiționată de avizele autorităților de concurență din cele două țări, iar reprezentanții Frasers Group au transmis că finalizarea va avea loc imediat după obținerea aprobărilor.

Nici prețul achiziției, nici termenul estimat nu au fost făcute publice, părțile invocând clauze stricte de confidențialitate. Până la momentul transferului efectiv, operațiunile Hervis continuă normal, inclusiv activitatea online și campaniile promoționale.

Compania mamă, grupul SPAR, a transmis că ieșirea de pe cele două piețe nu afectează operațiunile din Austria, Slovenia și Croația, piețe considerate „nucleu” pentru identitatea și profitabilitatea brandului.

Cum schimbă Frasers Group harta retailului sportiv din Europa Centrală

Prin această achiziție, Frasers Group își consolidează masiv prezența în Europa Centrală și de Est. Grupul deține deja Sports Direct și alte branduri din zona sport-fashion, iar preluarea magazinelor Hervis reprezintă una dintre cele mai ample extinderi din regiune.

Deși planurile oficiale pentru magazinele din România și Ungaria nu au fost anunțate, surse din industrie indică posibilitatea unei rebranduiri sub Sports Direct. Este un scenariu deja aplicat de britanici în alte piețe în care au preluat rețele existente.

Transferul vine pe fondul unor operațiuni locale consistente: Hervis România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 342 de milioane de lei și avea peste 550 de angajați. Tranzacția reprezintă o schimbare semnificativă în structura concurențială a pieței, în condițiile în care segmentul de retail sportiv este dominat de câțiva mari jucători internaționali.

Închidere motivată de pierderi mari în 2024 și diferențe de poziționare între piețe

Decizia Hervis de a se retrage din România și Ungaria vine după un an financiar dificil. În 2024, compania a raportat pierderi de 43 de milioane de euro, potrivit datelor din registrul companiilor austriece. La nivelul întregului grup, Hervis opera 227 de magazine în cinci țări și înregistra vânzări brute de peste 490 de milioane de euro, însă presiunea marjelor, concurența agresivă și schimbarea comportamentelor de consum au afectat profitabilitatea.

CEO-ul Hervis, Ulrich Hanfeld, a explicat că piețele din România și Ungaria „au evoluat într-o direcție mai apropiată de fashion decât de retailul sport”, fapt care ar fi creat o discrepanță față de modelul tradițional al companiei. În aceste condiții, Hervis preferă să se concentreze pe piețele unde brandul are o identitate puternică și o cotă de piață stabilă, precum Austria, Slovenia și Croația.

Retragerea din România și Ungaria reprezintă astfel o repoziționare strategică, prin care grupul SPAR încearcă să își protejeze și să își întărească prezența în regiunile considerate fundamentale pentru evoluția brandului Hervis.