Interacțiunea dintre angajați – de ce este importantă pentru productivitatea muncii și cum o încurajezi în compania ta

Publicat: 26 mai 2023, 11:54, de Publyo.ro, în Advertoriale
Interacțiunea dintre angajați – de ce este importantă pentru productivitatea muncii și cum o încurajezi în compania ta

Comunicarea dintre angajați s-a schimbat mult odată cu dezvoltarea tehnologiilor și cu perioada pandemică, modelul de interacțiune fizică la birou fiind diferit acum. Cei mai mulți dintre aceștia preferă sistemul de lucru hibrid sau remote și își doresc să se bucure de flexibilitate nu numai în ceea ce privește programul de lucru, ci și în ceea ce privește spațiul fizic în care își desfășoară activitatea.

Ca angajator, este esențial să identifici soluții pentru a le oferi angajaților tăi soluții care să răspundă la nevoile lor, astfel încât și tu să te bucuri de performanțe ridicate, consolidarea echipelor și productivitate la nivel înalt.

Iată ce poți face pentru a încuraja interacțiunea dintre angajați și, implicit, pentru a crește productivitatea muncii.

1.   Regândirea spațiilor de birouri

Pentru a-i încuraja pe angajați să muncească de la birou și să interacționeze între ei, este importantă regândirea spațiilor de birouri, pentru a le oferi cel puțin confortul pe care îl au acasă, dar și protecție sanitară sporită.

În timp ce confortul angajaților la locul de muncă poate fi asigurat prin existența unor spații de relaxare de care să se bucure în pauze și de scaune și birouri ergonomice, în ceea ce privește protecția sanitară, aici există mai multe măsuri care pot fi implementate, astfel încât să asiguri angajaților tăi un mediu de lucru sigur și sănătos.

De la facilitățile care asigură dezinfectarea UV-C, implementarea suprafețelor antibacteriene în spațiile comune și până la sistemele de monitorizare a aerului și a apei, acestea reprezintă doar câteva dintre măsurile care pot fi luate în considerare de către orice antreprenor care își dorește un loc cât mai sigur de muncă pentru angajații săi.

  • Spațiile de coworking

Stilul de lucru hibrid care este adoptat de tot mai multe dintre companii a determinat apariția spațiilor de coworking. Fiind niște spații cu o atmosferă prietenoasă și relaxată, acestea asigură flexibilitatea modului de lucru pentru angajați, promovează interacțiunea între aceștia și încurajează creativitatea.

Totodată, atunci când este nevoie, spațiile de coworking asigură și intimitatea necesară desfășurării unei ședințe importante, a unor convorbiri telefonice sau a videoconferințelor, deoarece există și spații delimitate între ele, de cele mai multe ori de către pereți de sticlă. 

3.   Spațiile de co-living

Spațiile de co-living reușesc să satisfacă trei dintre cele mai mari nevoi ale mediului profesional, și anume: nevoia de conexiune, cea de apartenență în cadrul unei comunități cu valori sănătoase și nevoia de flexibilitate. Pentru companii, conceptul de co-living reprezintă un beneficiu care răspunde nevoilor de mobilitate ale echipelor și abilitatea de a-și extinde accesul către oameni talentați, iar pentru angajați, aceste spații dau un nou sens conceptului de „acasă”.

Un studiu efectuat de Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor, demonstrează faptul că un complex care cuprinde birouri și locuințe și care este dotat cu facilități care pot contribui la un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională crește implicarea oamenilor în inițiative cu impact social, cultural sau umanitar.

Colaborarea eficientă, creșterea productivității și obținerea rezultatelor dorite depind de calitatea interacțiunii dintre angajați. Identifică soluțiile potrivite pentru a îmbunătăți acest proces și te poți bucura de o dezvoltare accentuată a afacerii tale.

Sursă foto: Shutterstock.com

Autor
O singură platformă. Soluția completă pentru strategia ta de conținut online vezi toate articolele