Interes pentru producţia şi stocarea de hidrogen în România

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a primit cereri de avize de la mai mulți investitori care vor să construiască instalaţii de producţie şi stocare de hidrogen, a declarat Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedintele instituţiei.

„Sunt semnale că investitori în proiecte de producere a energiei din surse regenerabile iau în calcul varianta hidrogenului pentru stocare şi echilibrare. Sunt îmbucurătoare şi încurajatoare aceste iniţiative, chiar dacă ele nu sunt la scară foarte largă, sunt doar în categoria de proiecte-pilot sau pentru cercetare. Dar am avut şi vedem deja potenţiali investitori care sunt în faza de solicitare de aviz tehnic de racordare cu proiecte de producere de energie eoliană, spre exemplu, care includ şi instalaţie de producţie şi stocare de hidrogen. Nu pot decât să-mi exprim speranţa că ele se vor materializa şi vor constitui bazele unei noi industrii”, a declarat oficialul ANRE la conferinţa „Hidrogenul – O soluţie sustenabilă pentru tranziţia energetică”, organizată de Comitetul Naţional Român al Consiliului Mondial al Energiei.

El spune că este încă dificil de estimat care este adevăratul potenţial al hidrogenului, dacă va deveni principalul combustibil sau ce rol va avea în echilibrarea producţiei de regenerabile, cum vor evolua costurile şi cât de largă va fi utilizarea lui. România are, însă, nevoie de asemenea proiecte de cercetare şi de cât mai multe proiecte-pilot.

„Acum 15 ani, când au apărut în UE panourile fotovoltaice, costurile erau de 7-8 ori mai mari decât acum. Nu cred că erau mulţi la vremea respectivă care credeau că în 15 ani va evolua atât de rapid şi va ajunge una dintre principalele surse pentru omenire. Nu este exclusă o evoluţie similară a hidrogenului”, a arătat Nagy-Bege.

Ministerul Energiei lucrează deja la strategia naţională pentru hidrogen şi şi-a planificat elaborarea unei legislaţii pentru utilizarea acestui combustibil până în anul 2023.  

Mai multe articole...

1 COMENTARIU

  1. Dna Viorela Pitulice priveste spre o nouă metodă de reciclare care ar putea procesa 7.000 de tone de baterii EV zdrobite pe an. Ceea ce este suficient pentru 20.000 de vehicule electrice!
    Pe măsură ce popularitatea vehiculelor electrice crește exploziv, la fel crește și muntele de baterii litiu-ion aruncate care alimentau odată acele vehicule. O modalitate de a combate acest lucru este reciclarea; cu toate acestea, nu este încă o practică universal bine stabilită din cauza constrângerilor tehnice, a barierelor economice, a provocărilor logistice și a lacunelor de reglementare. Acest lucru se transformă într-o enigma clasică de pui și ou, ceea ce înseamnă că procesul de reciclare este încă departe de a fi impecabil.

    TOKYO — Sumitomo Metal Mining va începe să recicleze cobaltul, litiul și alte materiale cheie din bateriile uzate de vehicule electrice, utilizând un proces de proprietate cu costuri competitive pentru a extrage metale de calitate superioară.
    Profitându-și de expertiza în rafinarea cuprului, Sumitomo Metal a dezvoltat o metodă de extragere ieftină a cuprului, nichelului, cobaltului și litiului din bateriile EV uzate, zdrobindu-le, încălzind pulberea rezultată la anumite temperaturi și ajustând nivelurile de oxigen. Compania salută procesul ca fiind primul de acest gen din lume.

    Sumitomo Metal plănuiește să aducă online o instalație de reciclare în Japonia până în 2023. Va avea capacitatea de a procesa 7.000 de tone de baterii zdrobite pe an — suficient pentru a extrage 200 de tone de cobalt, suficiente pentru 20.000 de vehicule electrice, din bateriile care utilizează nichel-mangan. -catozi de cobalt.
    Compania vrea să deschidă o fabrică de reciclare în Japonia până în 2023, care va putea procesa 7.000 de tone de baterii zdrobite în fiecare an, ceea ce este suficient pentru a extrage 200 de tone de cobalt din bateriile cu catozi de nichel-mangan-cobalt. Această sumă este suficientă pentru 20.000 de vehicule electrice. Și pe măsură ce cererea mondială pentru anumite metale prețioase crește, această evoluție ar putea ajuta aprovizionarea internă a Japoniei cu aceste resurse.

    Rivali precum JX Nippon Mining & Metals și Umicore lucrează, de asemenea, la modalități de reciclare a acestor materiale. Dar s-au luptat să mențină costurile scăzute, concentrându-se pe procesele care necesită substanțe chimice scumpe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole