Investiții de 1,4 miliarde euro într-o fabrică de baterii auto la Galați

Galațiul pare să devină atractiv pentru dezvoltarea unor investiții importante odată cu dezvoltarea proiectelor de infrastructură care să scoată din izolare zona Galați – Brăila și ne referim aici la podul de la Brăila și drumurile expres de legătură cu Drumul European 85 și Autostrada A2, dar și la Aeroportul Internațional Galați – Brăila, care se află în etapa studiilor tehnice.

Au fost deja anunțate două investiții în domenii foarte importante pentru politica energetică la nivel european, producerea bateriilor electrice pentru industria auto și asamblarea panourilor fotovoltaice.

Belgienii de la ABBE au anunțat investiții de 1,4 miliarde euro într-o fabrică de baterii auto la Galați

O veste foarte bună este că se anunță o investiție de ordinul miliardelor de euro în construirea unei fabrici de baterii pentru industria auto, într-o etapă ulterioară urmând să fie construită și o unitate pentru recicalarea bateriilor auto uzate.

Compania belgiană Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE) a anunțat o investiție de 1,4 miliarde euro în construirea la Galați a unei fabrici de baterii auto, care ar urma să înceapă producția în 2026. Anunțul a fost făcut de europarlamentarul Dan Nica, raportor al Parlamentului European pentru programul de cercetare și inovare „Orizont Europa”, care a precizat că dezvoltarea acestui proiect are loc în contextul în care „la nivelul Uniunii Europene, deja se fac pași importanți în ceea ce privește tranziția spre o <<industrie verde>>”, o componentă importantă  a acestei tranziții fiind „dezvoltarea unor capacități de stocare a energiei”.

Fabrica de la Galați va produce anual baterii auto cu o capacitate totală de stocare de 22 GWh. Până la jumătatea anului viitor urmează să fie obținute avizele tehnice, iar în 2024- și 2025 să fie achiziționate și montate liniile de fabricație, începerea producției fiind programată pentru anul 2026.

Într-o a doua etapă a dezvoltării proiectului de la Galați urmează să fie investite 200 de milioane de euro în construirea unei unități de reciclare a bateriilor și echipamentelor electrice, care va avea o capacitate de 50.000 tone/an.

RomVolt, subsidiara din România a ABEE, angajează ingineri de procesare și experți pentru unitatea de la Galați

Până aici avem doar o știre despre o viitoare investiție, un anunț ca multe altele, care ulterior nu au fost confirmate de dezvoltarea efectivă a investițiilor propuse. Investiția de la Galați este confirmată de mai multe anunțuri de pe site-ul Avesta Battery & Energy Engineering referitoare la acest proiect.

În pregătirea acestei investiții a fost deja înregistrată subsidiara din România a ABEE,  „RomVolt”, care în luna ianuarie a anunțat angajarea a 50 de specialiști.

„Compania RomVolt, subsidiara din România a Avesta Battery & Energy Engineering anunță 50 de posturi disponibile în domeniul dezvoltării și producției de celule de baterii Li-ion. Căutăm în principal următoarele profiluri: * dezvoltatori de celule de baterie; * experți în proiectarea celulelor de baterie; * Ingineri de procesare; * Experți în testare și validare; * Experți în modelare; * Manageri de proiect; * Manageri de program”, se spune în anunțul subsidiarei ABEE.

În dezvoltarea capacităților de producție și perfecționarea tehnologiilor de producerea a bateriilor auto, dar și pentru atragerea celor mai buni specialiști români, compania RomVolt va colabora și cu universitățile tehnice și institutele de cercetări din țară.

O investiție dezvoltată în colaborare cu companiile Siemens, Takenada și Hitachi

Fabrica de baterii auto construită la Galați va fi una dintre cele mai performante unități de producție din România, pentru că va fi dezvoltată în parteneriat cu importante companii în domeniul construcțiilor, automatizării proceselor și tehnologiilor avansate.

Automatizarea liniilor de fabricație și furnizarea sistemelor și echipamentelor de automatizare va fi realizată de firma Siemens, din Germania. Compania Hitachi, din Japonia, va durniza liniile de producție, iar de construirea unității de producție se va ocupa firma Takenada, tot din Japonia.

Tehnologiile de stocare a energiei electrice vor fi dezvoltate în parteneriat cu compania Prime. Alți parteneri ai ABEE în dezvoltarea acestui proiect vor fi cei doi producători auto din România, Dacia-Renault de la Pitești și Ford, de la Craiova.

În Zona Liberă Galați va fi construită o fabrică de panouri fotovoltaice

Vestea despre investiția de 1,4 miliarde euro a companiei ABEE a fost dublată de anunțul făcut joi de primarul Galațiului, Ionuț Pucheanu, potrivit căruia  firma EraGreat Energy din București a luat în concesiune o suprafață de teren în Zona Liberă Galați pentru a construi o unitate pentru asamblarea panourilor fotovoltaice.

„Orașul nostru a devenit tot mai atractiv pentru investitori. O unitate pentru asamblarea panourilor fotovoltaice urmează să fie realizată în Zona Liberă de către firma EraGreat Energy care a concesionat un teren de 2 hectare”, a anunțat Ionuț Pucheanu.

În februarie și compania SunPro din Elveția a anunțat o investiție de 20 milioane euro la Galați

Aceste anunțuri vin la aproape două luni după ce și compania elveţiană SunPro a anunțat că va deschide la Galaţi o fabrică de ulei, investiţia ridicându-se la circa 20 de milioane de euro.

Pe 6 februarie, reprezentanții companiei elvețiene SunPro şi directorul Zonei Libere Galaţi au semnat contractul de concesiune a suprafeței de teren din Zona Liberă Galați pentru o perioadă de 49 de ani. Conform reprezentanților Primăriei Galaţi, după punerea în funcțiune fabrica va genera peste 200 de noi locuri de muncă.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Președintele Consiliului Județean Buzău vânează un loc de deputat, după ce...

Anunțul lui Petre Emanoil Neagu că va candida ca deputat survine după ce, în şedinţa de ieri a Consiliului Politic Naţional al PSD, a...
Romania intra pe data de 31 martie in Spatiul Schengen pe cale aeriana si maritima

România intră pe data de 31 martie în Spațiul Schengen pe...

România intră pe data de 31 martie în Spațiul Schengen pe cale aeriană și maritimă, iar situația se va schimba pentru românii care călătoresc...