Ionel Irinel Scrioșteanu, la „Dialogurile Puterii”: „Infrastructura a rămas cu mult în urma dezvoltării”

Publicat: 09 ian. 2024, 18:00, de Viorela Pitulice, în ESENȚIAL , ? cititori
Ionel Irinel Scrioșteanu, la „Dialogurile Puterii”: „Infrastructura a rămas cu mult în urma dezvoltării”

Ionel Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii declară la „Dialogurile Puterii” că o problemă majoră a României este faptul că infrastructura a rămas cu mult în urma dezvoltării, ceea ce nu este normal. „Totul ține de politic, de viziune și de strategie, dar și de implementarea acestora”.

”Noi trebuie să ținem pasul cu dezvoltarea. Problema noastră majoră este că treizeci de ani de dezvoltare au luat-o înaintea infrastructurii cu mult. Noi abia încercăm să prindem din urmă dezvoltarea și măcar să fim în același pas cu dezvoltarea. În mod normal, ar trebui să fie invers, se dezvoltă infrastructura și apoi vine și dezvoltarea. La noi s-a întâmplat invers. Și eu vă spun, eu am un proverb japonez după care mă ghidez …..E un proverb care spune că acțiunea fără un plan, este un coșmar. Dar visul fără acțiune rămâne un vis. Dar, din păcate, sau poate din fericire, nu știu cum o să fie de acum încolo. … Totul ține de politic, de viziune și de strategie, precum și de implementarea acestora”, a declarat Ionel Irinel Scrioșteanu la Dialogurile Puterii.

Oficialul de la Ministerul Transporturilor a mai vorbit despre stadiul lucrărilor la Autostrada A0, dar a furnizat și o serie de informații importante despre drumurile radiale care au rolul de a crea noi punți de legătură între zona economică a Capitalei și Autostrada de centură.

„Sunt, într-un final 8 drumuri radiale, față de zece, inițial. Drumul radial 2 de fapt era lărgirea autostrăzii A1 la 3 benzi pe sens și remodelarea intersecției cu actuala Centura Capitalei, în așa fel încât această zonă dintre actuala centură A0 și zona Bolintin să fie autostrada 1 mult mai generoasă. Până la urmă, am luat decizia de a lărgi autostrada A1 până la Pitești și atunci a „dispărut” acest radial, s-a transformat într-un proiect de sine stătător, lărgit la 3 benzi pe sens București – Pitești, autostradă integral”, a mai spus Ionel Irinel Scrioșteanu.

Vă invităm să urmăriți, începând cu ora 19.00, interviul acordat de Ionel Irinel Scrioșteanu la podcastul „Dialogurile Puterii” pe toate canalele online ale Ziarului Puterea.