Italienii de la Astaldi fac doar ce vor ei prin România?

Construcția sau modernizarea unor drumuri naționale, sectoare de autostradă, poduri, tronsoane de cale ferată sau de metrou, sunt doar câteva din lucrările pe care italienii de la Astaldi SPA s-au obligat prin contracte să le execute în România.

Am putea să spunem chiar că Astaldi SPA este chiar una dintre firmele norocoase, pentru că a câștigat și câștigă în România o multitudine de contracte bănoase pentru proiecte de infrastructură, de multe ori în detrimentul unor firme mai puțin celebre, dar mult mai capabile să finalizeze lucrările contractate.

Problema cea mai mare este că, pe lângă întârzierile frecvente, italienii de la Astaldi nu au reușit să finalizeze toate aceste contracte. Iar pentru asta Astaldi pare că nu pățește nimic, iar în lipsa unor certificate negative, care să sancționeze nerespectarea contractelor, participă în continuare la licitații fără nicio opreliște. Iar spirala banilor aruncați pe lucrări neterminate sau slabe calitativ, se reia.

Un exemplu de lucrare nefinalizată de faimoasa firmă italiană Astaldi SPA, este varianta ocolitoare a municipiului Constanța, cunoscută și ca A4, la care nici acum, după 9 ani nu s-a făcut recepția la terminarea lucrărilor.

De ce nu a avut loc nici până acum această recepție?

Potrivit unor informații Astaldi nu a finalizat toate lucrările, iar alte lucrări, care păreau finalizate au cedat între timp, ceea ce ar face ca în momentul verificărilor, italienilor să li se refuze recepția și implicit să piardă garanția de bună execuție.

În această situație apare o problemă suplimentară și anume aceea că sectorul de autostrada care ocolește Constanța nu poate fi întreținut sau reparat de CNAIR, din cauză că în lipsa recepției, Astaldi are responsabilitatea pentru aceste lucrări. Pe care însă nu le face de 9 ani.

Un alt eșec al italienilor este contractul pentru modernizarea DN79, început în anul 2015 și nefinalizat până anul trecut. Din acest motiv, CNAIR a decis să rezilieze contractul cu Astaldi, în octombrie 2021.

Iar problemele cauzate de această firmă nu se opresc aici. De exemplu, la podul de la Brăila, aflat în construcție, Astaldi pare că lucrează fără să se știe exact în baza cărui proiect. Asta pentru că aceeași firmă italiană a transmis o notificare la CNAIR prin care cere bani în plus de la Companie, pentru că proiectul nu a fost verificat, conform contractului.

În această situație, care sfidează până și logica elementară, este firesc să ne întrebăm ce face de fapt Astaldi. Pentru că dacă lucrează fără un proiect valid, ar trebui să stopeze lucrările, în mod normal. Însă dacă proiectul este bun și permite derularea lucrărilor, înseamnă că de fapt notificările trimise de Astaldi sunt doar pretexte pentru a câștiga nejustificat bani în plus.

Dar marile întrebări pe care le ridică aceste activități stranii ale italienilor de la Astaldi, care sunt tolerate de ani de zile, sunt de fapt : cine și de ce îi lasă să își facă de cap prin România, cine și de ce îi protejează permanent și de ce nu sunt niciodată sancționați pentru prejudiciile produse constant?

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

România acordă 2,25 miliarde lei pentru investiții majore în industriile tradiționale

Guvernul României a luat o decizie crucială pentru susținerea industriei naționale prin alocarea unei finanțări substanțiale în valoare de 2,25 miliarde lei destinate investițiilor...

Dacă vor avea pe ele avioane F-16 ale Ucrainei, Rusia amenință...

Liderul de la Kremlin, Vladimir Putin, a amenințat că Rusia va ataca viitoarele avioane F-16 ale Ucrainei chiar dacă aeronavele se vor afla în...