La Damen Galați, linie robotizată pentru fabricarea panourilor și asamblarea osaturilor

La Șantierul Naval din Galați a fost pusă în funcțiune o linie de echipamente robotizate pentru producerea unor subansamble ale corpului de navă, precum panouri din tablă navalizată cu dimensiuni de până la 12 metri/ 3 metri și elemente de osatură a navei.

Șantierul Naval „Damen” din Galați, care la privatizarea din 1999 a fost preluat de Grupul „Damen Shipyards” din Olanda, este unul dintre cele mai moderne șantiere navale din regiune, ca urmare a investițiilor în tehnologii moderne realizate în special după 2010, când șantierul de la Galați a devenit unitatea specializată a Grupului „Damen” în construirea navelor militare.

Cea mai nouă investiție pusă în funcțiune este Linia Robotizată PEMA Micro Panel, care este concepută pentru fabricarea panourilor plate din tablă navalizată cu forme diferite, rezultate din proiectarea pe calculator și dimensiuni de până la 12 metri/3 metri, dar și fabricarea cadrelor plate „cu direcții variabile de sprijinire și contravântuire”, termeni specifici domeniului construcțiilor navale care se referă la elementele de arhitectură navală care asigură stabilitatea navei.

Linia robotizată mai cuprinde o Staţie de Asamblare a Osaturilor PEMA (SAM), un Portal de Sudare Robotizată (VRWP-C), un Portal de Servicii (SP) şi platforma de sudură cu lanţ pentru transportul panourilor.

Practic, cu ajutorul acestor echipamente robotizate sunt produse elemente de structură a corpurilor de navă, care ulterior sunt asamblate. La Șantierul Naval Galați este utilizată încă din anii 80 tehnologia construirii corpurilor de navă din „bloc-secții”, un fel de „cuburi” în care este secționat corpul navei. Acestea sunt fabricate în hale și sunt transferate cu transportoare de mare capacitate pe Cala de Asamblare, unde sunt integrate în corpul navei ca la „lego” și sudate.

Cu ajutorul noilor echipamente este scurtat timpul de producție, dar este obținută și o mai mare precizie în construirea subansamblelor corpului de navă.

La inaugurare a participat ambasadorul Țărilor de Jos, Willemijn van Haaften

Ceremonia de inaugurare a Liniei Robotizate PEMA Micro Panel, a fost oficiată de ambasadorul Regatului Ţărilor de Jos la București, Willemijn van Haaften.

„Este pentru prima oară când mă aflu la Șantierul Naval din Galaţi şi sunt foarte fericită. Este o cooperare olandeză excelentă, cea pe care o sărbătorim acum, însă trebuie să îi amintim şi pe partenerii noştri români fantastici, care au colaborat împreună cu noi pentru a ajunge în acest punct, în care ne aflăm în aceste momente, la această minunată linie de producţie robotizată.

Astfel, uşurăm munca oamenilor, dar nu pentru a reduce personalul prin utilizarea acestei linii, ci dimpotrivă, pentru a le face activitatea mai plăcută. Este minunat”, a declarat ambasadoarea Willemijn van Haften.

Șantierul Naval Galați, specializat în construirea navelor militare

Grupul „Damen” investește masiv în digitalizare și automatizare, care au devenit factori cheie pentru inovare și succes.

De la privatizarea din 1999, Grupul „Damen” a investit la Șantierul Naval Galați 140 milioane euro.

Cu o suprafaţă de peste 55 de hectare şi cu 1.500 de angajaţi, Şantierul Naval „Damen” Galaţi este printre cele mai mari unităţi de producţie din cadrul grupului olandez.

De la privatizarea din 1999, „Damen” Galaţi a livrat peste 500 de nave clienţilor din întreaga lume. Din 2010, când șantierul a fost specializat în construirea de nave militare, la Galați au fost produse zeci de nave militare, pentru flotele militare din 13 țări, inclusiv state membre ale NATO şi UE.

Spre exemplu, la „Damen” Galați au fost construite jumătate din navele militare ale flotei Marinei Regale a Olandei.

Portofoliul companiei include nave militare şi remorchere, corvete, nave de patrulare, nave offshore, feriboturi, nave pentru instalarea cablurilor marine și administrarea parcurilor eoliene marine, spărgătoare de gheață, drage şi barje și super-iahturi.

Grupul „Damen Shipyards” operează 35 de şantiere navale aflate pe 5 continente și are peste 12.500 de angajaţi.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole