Lucrările avansează rapid pe autostradă: anul viitor se va circula de la București la Pașcani

Publicat: 26 sept. 2025, 07:29, de Corina Oprea, în Transporturi , ? cititori
Lucrările avansează rapid pe autostradă: anul viitor se va circula de la București la Pașcani
sursa foto: Facebook/ Cristian Pistol

Șantierul de pe tronsonul Focșani – Bacău este mobilizat la maximum, cu peste 4.000 de muncitori. CNAIR promite că până la finalul anului vor fi deschiși primii kilometri din lotul Domnești Târg – Răcăciuni. Lucrările se mișcă în ritm alert pe autostradă.

Primii kilometri ar putea fi deschiși până la Adjud

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că lucrările pe lotul Domnești Târg – Răcăciuni al Autostrăzii Focșani – Bacău (A7) au depășit pragul de 80% execuție fizică. Constructorul român UMB Spedition are mobilizați pe șantier aproximativ 1.500 de muncitori și 422 de utilaje doar pe acest tronson, în timp ce pe întreaga autostradă lucrează aproape 4.000 de oameni.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că până la sfârșitul acestui an se va putea circula pe 17 kilometri din cei aproape 39 ai lotului 2, între Domnești Târg și Adjud. Contractul pentru acest tronson are o valoare de 2,48 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Pe lotul de 38,78 kilometri se lucrează intens la terasamente, la așternerea mixturilor asfaltice și a stratului de uzură, la montarea parapetului metalic și la instalarea panourilor fonoabsorbante. De asemenea, sunt în plină desfășurare lucrările la două noduri rutiere esențiale: Adjud (cu un stadiu de 65%) și Răcăciuni (unde progresul a ajuns la 85%).

București – Pașcani pe autostradă, în 2026

Dacă ritmul actual de lucru se va menține, șoferii vor putea parcurge în 2026 o distanță de aproximativ 390 de kilometri de autostradă continuă, de la București până la Pașcani, pe rutele A3 și A7.

Este un obiectiv major pentru infrastructura din Moldova, întrucât acest tronson va lega Capitala de una dintre cele mai importante regiuni istorice ale țării, reducând semnificativ timpii de transport și deschizând oportunități pentru dezvoltarea economică.

„La ora actuală, constructorul român lucrează pe toate cele trei loturi ale tronsonului de autostradă Focșani – Bacău (95,9 kilometri) cu aproximativ 4.000 de muncitori. Dacă se menține ritmul actual de lucru, anul viitor (2026) se va circula pe autostradă de la București la Pașcani, pe o distanță de 390 kilometri (A3 – A7)”, a transmis Cristian Pistol într-o postare pe Facebook.

A7, cunoscută și ca Autostrada Moldovei, este una dintre cele mai așteptate investiții în infrastructura rutieră din România. Finanțată în mare parte prin PNRR, aceasta ar trebui să ofere o alternativă modernă și sigură la drumurile naționale aglomerate, care în prezent sunt sufocate de trafic greu.