Magistrala 6 prinde contur: structurile de rezistență depășesc jumătatea traseului pe Sud și avansează rapid spre Otopeni

Publicat: 11 nov. 2025, 13:46, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Magistrala 6 prinde contur: structurile de rezistență depășesc jumătatea traseului pe Sud și avansează rapid spre Otopeni
Sursa foto: Facebook/Metrorex

Metrorex a transmis detalii despre evoluția lucrărilor la viitoarea Magistrală 6 de metrou, pe baza jurnalului de șantier aferent lunii octombrie 2025. Proiectul continuă să avanseze pe ambele secțiuni, Sud și Nord, cu procente diferite de realizare a structurii de rezistență.

Secțiunea Sud: 1 Mai – Tokyo
La finalul lunii octombrie, procentul total de realizare a structurii de rezistență pentru secțiunea Sud era de 52%.

  • La viitoarea stație Tokyo, s-au excavat 43 metri cubi și s-au turnat 7.828 metri cubi de beton, procentul de realizare a structurii ajungând la 60%.
  • La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa, s-au excavat 1.939 metri cubi și s-au betonat 202 metri cubi (61%).
  • Viitoarea stație Aeroport Băneasa a înregistrat 79% realizare structurală, după finalizarea a 127 de piloți și turnarea a 8.600 metri cubi de beton.
  • Stația Gara Băneasa are 67% structură realizată, cu 98 de piloți pentru Accesul A, 50.200 metri cubi excavați și 5,7 metri cubi de beton turnați.
  • Interstația Gara Băneasa – Piața Montreal: 60% realizare.
  • Viitoarea stație Piața Montreal: 66%.
  • Stația Expoziției: 68%, iar interstația Expoziției – Pajura: 57%.
  • Stația Pajura: 52% structură realizată, iar interstația Pajura – 1 Mai: 56%.
  • Stația existentă 1 Mai are 17% realizare a structurii, lucrările concentrându-se pe relocarea utilităților și pregătirea joncțiunii cu Magistrala 4.

Secțiunea Nord: Tokyo – Aeroport Otopeni
Pentru secțiunea Nord, procentul total de realizare a structurii de rezistență era de 34%.

  • Stația Washington: execuția panoului PMA 2 a ajuns la adâncimea de 180 m.
  • Stația Paris: 41% structură realizată, după lucrări de săpătură și turnare a grinzii de ghidaj.
  • Stația Bruxelles: lucrări pregătitoare pentru excavație și sprijinire, mobilizare echipamente și verificări topografice.
  • Stația Otopeni: execuție grindă de ghidaj – 75%, sprijinire berlineză – 100%, săpătură deschisă – 95%, pereți mulați – 3,7%, procent total structură 52%.
  • Stația Ion I.C. Brătianu: 68% structură realizată, cu excavație pentru radier, beton de egalizare și hidroizolație.
  • Stația Aeroport Otopeni: armarea și betonarea planșeului subset și vestibul finalizate (Plot 9 – 100%), placa vestibulului – 30%, procent general 54%.