18:32, 06.11.2025 • ACTUALITATE
Magistrala 6 prinde contur: structurile de rezistență depășesc jumătatea traseului pe Sud și avansează rapid spre Otopeni
Sursa foto: Facebook/Metrorex
Metrorex a transmis detalii despre evoluția lucrărilor la viitoarea Magistrală 6 de metrou, pe baza jurnalului de șantier aferent lunii octombrie 2025. Proiectul continuă să avanseze pe ambele secțiuni, Sud și Nord, cu procente diferite de realizare a structurii de rezistență.
Secțiunea Sud: 1 Mai – Tokyo
La finalul lunii octombrie, procentul total de realizare a structurii de rezistență pentru secțiunea Sud era de 52%.
- La viitoarea stație Tokyo, s-au excavat 43 metri cubi și s-au turnat 7.828 metri cubi de beton, procentul de realizare a structurii ajungând la 60%.
- La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa, s-au excavat 1.939 metri cubi și s-au betonat 202 metri cubi (61%).
- Viitoarea stație Aeroport Băneasa a înregistrat 79% realizare structurală, după finalizarea a 127 de piloți și turnarea a 8.600 metri cubi de beton.
- Stația Gara Băneasa are 67% structură realizată, cu 98 de piloți pentru Accesul A, 50.200 metri cubi excavați și 5,7 metri cubi de beton turnați.
- Interstația Gara Băneasa – Piața Montreal: 60% realizare.
- Viitoarea stație Piața Montreal: 66%.
- Stația Expoziției: 68%, iar interstația Expoziției – Pajura: 57%.
- Stația Pajura: 52% structură realizată, iar interstația Pajura – 1 Mai: 56%.
- Stația existentă 1 Mai are 17% realizare a structurii, lucrările concentrându-se pe relocarea utilităților și pregătirea joncțiunii cu Magistrala 4.
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/11/581772291_1231126092383913_1749729186532901209_n-1024x1024.jpg)
Secțiunea Nord: Tokyo – Aeroport Otopeni
Pentru secțiunea Nord, procentul total de realizare a structurii de rezistență era de 34%.
- Stația Washington: execuția panoului PMA 2 a ajuns la adâncimea de 180 m.
- Stația Paris: 41% structură realizată, după lucrări de săpătură și turnare a grinzii de ghidaj.
- Stația Bruxelles: lucrări pregătitoare pentru excavație și sprijinire, mobilizare echipamente și verificări topografice.
- Stația Otopeni: execuție grindă de ghidaj – 75%, sprijinire berlineză – 100%, săpătură deschisă – 95%, pereți mulați – 3,7%, procent total structură 52%.
- Stația Ion I.C. Brătianu: 68% structură realizată, cu excavație pentru radier, beton de egalizare și hidroizolație.
- Stația Aeroport Otopeni: armarea și betonarea planșeului subset și vestibul finalizate (Plot 9 – 100%), placa vestibulului – 30%, procent general 54%.