Mai puțin de 6.000 de români din străinătate s-au înscris pentru parlamentarele din decembrie

Publicat: 10 sept. 2020, 17:52, de Aurel Drăgan, în ESENȚIAL , ? cititori
Mai puțin de 6.000 de români din străinătate s-au înscris pentru parlamentarele din decembrie

Peste 4.000 de înregistrări ale alegătorilor români din străinătate pentru votul prin corespondenţă au fost pe portalul www.votstrainatate.ro până joi, la ora 14,00, în timp ce pentru votul la secţie s-au înscris peste 1.400 de cetăţeni români din diaspora. În total, s-au înscris 5.784 de alegători dintr-un număr total de câteva milioane.

„Pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 10 septembrie, ora 14,00, a fost depăşită borna de 4.000 (n.n. 4.248) de înregistrări pe portalul www.votstrainatate.ro ale alegătorilor români din afara ţării care au optat pentru votul prin corespondenţă, în timp ce pentru votul la secţia de votare s-au înscris 1.433 de cetăţeni români din diaspora”, potrivit unui comunicat al Autorităţii Electorale Permanente (AEP).

Potrivit legislaţiei în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secţie de votare a demarat pe 1 aprilie şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale, adică pe 21 septembrie.

Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Constantin Mituleţu-Buică, le reaminteşte concetăţenilor din diaspora că mai au la dispoziţie doar 11 zile pentru a se înregistra pe portalul www.votstrainatate.ro şi îi îndeamnă să opteze pentru votul prin corespondenţă, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanţă, fără costuri şi fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluţia pandemiei de coronavirus.

Acte necesare pentru vot

Pentru a vota este nevoie ca actul de identitate românesc utilizat la înregistrare să fie acceptat de legislaţia românească. AEP menţionează lista documentelor de identitate româneşti: cartea de identitate, cartea electronică de identitate,cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic, paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic sau paşaportul simplu temporar.

Certificatul de naştere şi titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate, atrage atenţia AEP.

Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil. Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat. Numele şi prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate. Numele şi prenumele trebuie scrise corect, complet şi, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate. Scanul documentelor ataşate trebuie să fie complet şi vizibil integral. Scanul documentelor ataşate, inclusiv fotografia şi data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat, precizează AEP.

Potrivit sursei citate, documentul de şedere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019.

Chiar dacă în paşaport este menţionată ţara de domiciliu sau reşedinţă, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă şederea în străinătate, specific pentru fiecare ţară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link: https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.