Mecanicul care a provocat accidentul de tren, pus sub control judiciar

Publicat: 16 mart. 2023, 22:30, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Mecanicul care a provocat accidentul de tren, pus sub control judiciar
ebihoreanul.ro

Mecanicul de tren care a provocat accidentul feroviar din Teleorman, în urma căruia mai multe persoane au fost rănite, a fost reținut de polițiști. Instanța a decis eliberarea lui și cercetarea sub control judiciar.

Bărbatul, în vârstă de 36 de ani a fost acuzat de neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu sau îndeplinirea defectuoasă a acestora, precum și de vătămare corporală din culpă.

„La data de 16.03.2023, în continuarea cercetărilor în dosarul penal privind accidentul feroviar din data de 13.03.2023, din stația Roșiori Nord, polițiștii din cadrul Biroului județean Poliție Transporturi Teleorman au dispus reținerea suspectului, mecanic de locomotivă al trenului IR 1822, pentru 24 de ore.

Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Roșiori de Vede, cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale, procurorul dispunând măsura preventivă a controlului judiciar pentru o perioadă de 60 de zile, precum și punerea acestuia în libertate”, se spune în comunicatul autorităților.

În urmă cu doar câteva zile, Traian Preoteasa, directorul CFR a prezentat concluziile anchetatorilor.

„Din constatările de ieri (luni, n.r.), a reieșit că mecanicul a încercat să depășească în mod controlat și a făcut această eroare care a dus unde a dus (…) Nu-ți trebuie multă experiență să știi că semnalul roșu îți ordonă oprirea imediată. A neglijat acest semnal, va spune el din ce motive l-a neglijat și cum l-a neglijat.

Dacă nu acționa depășirea controlată, intrau în acțiune sistemele de siguranță și îl frânau cu mult înainte de trenul de marfă. El a activat această depășire controlată, motiv pentru care s-au anulat sistemele de siguranță și a mers pe manual până a văzut și a frânat trenul (…)

În ceea ce privește acest eveniment, nu putem imputa nimic infrastructurii feroviare. Era semnalizată, trenul a corespuns la toate probele de frână. După ce se va termina raportul Agenției de Investigare (…) probabil că vă trebuia să plătească absolut tot ce s-a întâmplat acolo”, a declarat directorul CFR.