Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că Direcţiile de Sănătate Publică trebuie să aibă disponibilitate pentru testarea COVID a elevilor şi cadrelor didactice acolo unde nu există cabinete medicale şcolare, scrie Agerpres.
“Testarea elevilor este recomandată, pentru că este singura modalitate de a avea confirmarea infectării sau infirmarea infectării, dar ea necesită, aşa cum bine ştiţi, acordul părinţilor. Dacă este, de asemenea, şi personal medical în cabinetele şcolare medicale. Există 18% şcoli care au cabinete medicale, din păcate nu toate cele care au cabinete medicale au şi personal medical capabil să administreze aceste teste. DSP-urile, acolo unde nu există cabinete şcolare trebuie, subliniez, trebuie să aibă disponibilitate pentru testarea elevilor şi cadrelor didactice”, a spus Cîmpeanu, la o conferinţă de presă.
El a amintit că Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a distribuit deja peste un milion de teste în teritoriu pentru fiecare DSP, având ca destinaţie testarea elevilor şi personalului din învăţământ.
Sorin Cîmpeanu a mai spus că începând din această săptămână se solicită şcolilor să raporteze şi numărul elevilor reveniţi la cursuri.
“Din această săptămână solicităm şcolilor să raporteze şi numărul elevilor reveniţi în şcoli, pentru că deja au trecut două săptămâni de la începerea semestrului doi”, a afirmat ministrul.
Un nou studiu constată că profesorii pot fi factori mai importanți ai transmiterii COVID-19 în școli decât elevii.
Descoperirile se aliniază studiilor din Marea Britanie care au constatat că profesor-la-profesor a fost cel mai frecvent tip de transmisie școlară acolo și un studiu german care a constatat că ratele de transmitere la școală au fost de trei ori mai mari atunci când primul caz documentat a fost un profesor . În unele districte americane, școlile au trebuit să devină virtuale, deoarece atât de mulți profesori au fost expuși virusului.
„Distanțarea fizică mai mare de 6 picioare nu a fost posibilă din cauza numărului mare de studenți în persoană și a amenajărilor în clasă”,