Miza scandalului de la Metrorex: milioanele de euro pe care le-ar putea pierde sindicatul

La Metrorex nu mișcă nimic fără acordul liderului de Sindicat, Ion Rădoi. Dacă vrei să te angajezi pe un salariu bun sau daca ești deja angajat și vrei să beneficiezi de concediul plătit de către Metrorex, Rădoi trebuie să își dea acordul.

Directorii din metrou sunt de decor, Rădoi deține puterea absolută. Poate părea aberant, dar situația asta este consfințită în documente, mai exact în Contractul Colectiv de Muncă, care încalcă pe alocuri codul muncii.

Practic, acest individ cu interese, conduce metroul bucureștean de 30 de ani. Masa de manevră o reprezintă angajații Metrorex, prin care acesta exercită presiuni asupra Ministerului și a membrilor Consiliului de Administrație, mergând până la a perturba activitatea social-economică a bucureștenilor, prin greve, pentru atingerea obiectivelor personale.

Dar care este, de fapt, adevărata miză a dlui. Rădoi? Spațiile comerciale de la metrou, care funcționează de 2 ani în ilegalitate. Contractul dintre Metrorex și firma Sindicatului, Sindomet este expirat, iar acest aspect pune toți comercianții ce funcționează în subteran în ilegalitate.

Practic, toți comercianții, în prezent, exploatează un bun public al României, fără drept. Autorizațiile lor de funcționare, eliberate de către autoritățile acreditate sunt obținute ilegal, cel puțin în anul 2020, deoarece baza în care aceștia pot funcționa este acest acord între Metrorex și Sindomet, care în prezent nu mai există.

Însă cel mai important aspect este suma încasată de pe urma acestor chirii. Contractele de închiriere și suma rezultată din chirii este ținută la secret de către Sindicat, iar compania Metrorex primește undeva la 30% din cât declară SRL-ul sindicaliștilor că s-a încasat.

De menționat că din 2019, de când contractual a expirat, Metrorex nu mai încasează nimic din această activitate, toți banii rămân la Sindicat. Aici vorbim de banii României, de banii românilor.

Mai multe spații comerciale la sindicate

Din anul 1993, când s-au dat în folosință de către Metrorex spațiile comerciale Sindicatului și până în ziua de azi, statul român a pierdut (la un calcul grosier) un minim de 35 milioane euro. Bani ce puteau fi folosiți pentru reînnoirea parcului de trenuri, sau se puteau construi noi stații de metrou.

Un alt aspect interesant este că numărul de spații comerciale „deținute” de Sindicat au crescut vertiginos (aproximativ 6.000 mp ), în timp ce spațiile comerciale deținute de Metrorex în această asociere, au rămas la fel. Cine și cum a permis Sindicatului să înmulțească aceste spații comerciale în defavoarea Metrorex?

Nimeni nu ne poate explica oficial de ce în 27 de ani conducerea ministerului nu a luat nici o măsură? De ce nu s-a reziliat sau măcar renegociat, cu adevărat, contractul de concesionare dintre companie și sindicat? Oare chiar așa de sus au ajuns interesele dlui. Rădoi? Câte inimi de politicieni au fost înduioșate și care au fost costurile suportate de cetățeanul de rând?

Un alt aspect de luat în calcul este obligativitatea angajaților de a efectua concediile de odihnă, plătite de către Metrorex, la unitățile de cazare ale Sindicatului. Sume de aproximativ 4 milioane de lei sunt plătite anual de către metrou, din nou bani ai românilor, către același Radoi.

Aceste articole cu iz suspect fac parte din actualul scandal al Sindicatului și al Managementului Metrorex cu Consiliul de Administrație. Legea presupune că pentru orice serviciu pe care o societate deținută de Stat îl achiziționează, să organizeze licitație publică, în timp ce acest articol din CCM, negociat între Sindicat și sindicaliștii din management, reprezintă o atribuire directă de bani, aspect total în afara legii.

Aici mai trebuie luat în calcul aspectul angajaților, ale căror drepturi sunt îngrădite pentru interesele financiare pe care Rădoi le are. Angajații ar trebui să aibă dreptul să aleagă unde își fac concediile, nu să fie condiționați de locație sau acorduri de negație obținut de la Sindicat.

Discuții cu ministrul Transporturilor

Într-o disperare continuă, Rădoi încearcă organizarea unei întrevederi cu noul ministru al transporturilor, Cătălin Drula. Motivul? Este simplu. Presiuni (inclusiv articole denigratoare în presa națională) pentru a schimba membrii singurului Consiliu de Administrație ce a reușit să aducă negocierile pe picior de egalitate cu Sindicatul și să apere interesele Companiei Metrorex.

Tentativele de întâlnire dintre liderul de sindicat și conducerea ministerului au fost pasate elegant de către ministrul Drulă către Secretarii de Stat ai ministerului. Deducem de aici că ministrul nu este interesat în a-și consuma timpul cu personaje dubioase precum Rădoi, acum sau în viitor.

Dar asta nu ne oprește în a ne întreba dacă dl. ministru Drulă va proceda la fel ca și antecesorii săi și va aplica strategia struțului sau va luat măsuri cu adevărat în concordanță cu programul de guvernare al celor de la USR, de a astupa toate găurile din companiile de stat și a le face profitabile.

Creșterile salariale negociate la un procent de 18% în plină pandemie, atunci când călătorii și veniturile au scăzut drastic, reprezintă „sărutului lui Iuda” dat de Sindicat angajaților Metrorex. O mare parte a angajaților recunosc și susțin că ceea ce s-a întâmplat la această negociere este o absurditate, dar de frica sancțiunilor sau chiar a concedierilor, discută aceste aspecte în șoaptă.

Oricând un reprezentant sindical îi poate auzi și pot risca un viitor calvar profesional precum sancțiuni financiare, amenințări, retrogradări, mustrări sau chiar încetarea contractului colectiv de muncă.

Reamintim că în urma acestor negocieri, directorii și șefii de serviciu din Metrorex vor avea, dacă Adunarea Generală a Acționarilor va aproba, salariul mai mare decât Directorul General Metrorex.

27 COMENTARII

  1. De ce nu va vedeti voi de treaba voastra si lasati oamnenii metroului sa isi faca treaba pentru ca tot voi ati spus-o ca este de 30 de ani la conducere si ar fi facut atatea rautati nu ar mai fi stat atata timp la conducere!!!

    • Un articol defăimător scris după ce ati avut o noapte proasta. Stimate domn ai merita sa fii dat în judecată pentru aceste insulte și acuzații fără niciun temei. Metrorex este astazi o companie care timp de peste 40 de ani a funcționat perfect, care se gospodărește singura, de la întreținerea instalațiilor aferente desfășurării circulație, pana la operare, totul se face intern. Nu au existat situații pe care hg117/2010, le denumește evenimente grave niciodată, asa cu, acest Radoi ” cum ii spuneți dumneavoastră și cu acei angajați pe pile despre care faceți dvs referire ! Tot personalul este calificat în domeniul unde lucrează de la electricieni / lăcătuș /mecanici tren / operatori de circulație, etc… Toți oamenii sunt calificați iar pe lângă asta pana în momentul în care se iese la pensie sau demisionează lunar lucrătorii sunt prelucrati cu instructaje făcute la sânge plus ore de școala personalului. Lunar exista o tematica de parcurs pe care fiecare angajat este obligat prin fisa postului sa o parcurgă și sa o învețe, fiind ascultat și scos la tabla pentru a explica, exact ca la școală. În metrou se lucrează cu înaltă tensiune, se lucrează în condiții toxice, vedeți studiile, se lucrează la lumina de neon. Anual suntîngropari zeci de oameni care au dezvoltat afectiuni de sanatate, din cauza condițiilor din subteran. Asta apropo de salarii mari. Iar referitor la domnul Radoi, dacă dumnealui nu înființa sindicatul respectiv, Metrorex era astăzi mai rău ca CFR ul, sau poate ca asta va doriți, spargerea lui în bucăți, externalizarea serviciilor șamd. Sa va fie rușine ca ponegriti în necunostinta de cauza o instituție de stat care funcționează impecabil, chiar dacă investițiile din ultimii ani, referitor la instalații și trenuri se lasă așteptate.

    • Anonim:Toți cei care au comentat sunt angajați pe pile,nu au nici un interes să spună adevărul.De ani de zile se angajează doar cei care știu filiera,nu răsufla nimic.Intradevar fara aprobarea lui Rădoi nu mișcă nimic.Sunt persoane care sunt angajate fara să aibă nici cea mai mică cunoștință despre meserie,au angajat cei mai slabi muncitori din punct de vedere profesional.Rudele sindicalistilor care sunt angajați :frați,surori,veri etc.Nu mai spun că sunt persoane care sunt pontate și nu vin la muncă.Metrorexul este pentru unii un loc de muncă plătit foarte bine fara să facă nimic.Bine ar fi examenele pentru a fi angajat la Metrorex sa nu fie făcute de ei,sa fie o comisie din exterior,corupția este la ordinea zilei.Metrorex va ajunge sa externalizeze toate serviciile de reparații din lipsa de muncitori calificați.Tot ce sa angajat până acum sunt muncitori foarte slab pregătiți.Daca nu se intervine cat de repede Metrorexul va fi o cloaca de rude nepregătite care va lua bani degeaba.Mult succes domnul Rădoi tine-o tot așa doar este întreprinderea ta moștenită de la părinți.

  2. Un titlu cam pompos – pt.ca nu sunt milioane de euro din chirii ; dar asta place publiculu – titluri bombastice .
    Sindicatul Metrorex – singurul sindicat care mai functioneaza bine in Romania ( de mai bine de 30 ani ); nu acelasi lucru pot spune de sindocatul Romtelecom care a fost decimat nici nu mai exista.
    Candva cele doua aveau radacini comune

  3. Metrorex e o instituție care na putut fi pusă ca altele pe butuci ia vedeți la cfr cum e,unde se lucrează în condiții mizerabile cu instalații de pe timpul lui pazvante cu salarii mizere și mai e și batjocorit cum atragem forța de muncă de care tot vb dragii noștrii politicieni în campanii muncind pe salarii de mizerie să-i ținem pe altii cel puțin sînt plătiți decent .Cinste sindicatului lor .

  4. Cinste sinducarului metrorex că țin cu salariații nu ca la alte companii ,păi cum atragem forța de muncă nu prin salarii decente și condiții umane ? Lăsații să-și facă treaba sau aveți interes să ajungă ca CFR ,vb de șpăgi uitațivă la alte companii care au angajat țoți analfabeții pe șpagă .Cum merge ceva bine în Romînia trebuie sabotat.Hai să arestăm șacalii care au sabotat țara .

  5. Mai rasfirati domnilor…. Se vede ca sindicatul si-a mobilizat profitorii! Articolul prezinta realitatile! Cei care comenteaza ar trebui sa raspunda de ce spatiile Metrorex apartin sindicatului. Le-au mostenit din mosi stramosi? Nu le poate ” cara” Metrorex in spate si trebuie sindicatul sa puna umarul si sa incaseze chirii ?

  6. Ha, ha, ha…Ce romantic! Ce idilic! Parca este un comentariu de pe vremea odiosului in care se proslaveste rolul organizatiilor sindicale. Nu sindicatul organizeaza activitatea. Activitatea metroului este subventionata. Sindicatul doar se imbogateste din nimic. Sa fim seriosi. Timpul minciunilor se pare ca a trecut!

    • Ha, ha, ha, ia arunca un ochi la CFR sa vezi ce condiții și salarii mizere sunt. Acolo unde sindicatele nu mai funcționează 😉 Media de vârstă e 50+ ani și nici urma de tineri. Un inginer are 2100 net. Nici inginerii făcuți de Artifex nu se angajează pe asa bani. Dar tu visează în continuare!

  7. Dar PSD- ul ce a facut cat timp au fost pusi directorii din randul lor?!!
    Au inventat posturi de rct care sa introduca cateva trenuri in sistemul informatic!
    Locuri de activitate care inainte erau asigurate de doua persoane acum sunt cu patru posturi!
    Si peste astea patru posturi si sef de tura acum care nici nu vine la serviciu!
    Cine vine sa vada sau sa normeze posturile astea?
    Din opt ore de munca muncesc o ora iar restul chefuiesc!

  8. Articol fals și făcut la comanda sa pună metrorex într-o lumina proasta în fata bucureșteniilor.
    Ps: pe lângă portul Constanța, transgaz cec, posta Tarom și ce mai e de stat și de mâncat bani și hoția la nivel înalt și metrorex e cam ultima pâine grasa din capitala care trebuie sa fie acolo mancâtă și ea de sistemul SATANIST!

  9. Articol perfect documentatat, precis si la obiect. Toti cei care il ridica in slavi pe Radoi sunt acei lingai care au avut permanent de castigat, promovari, angajarea rudelor, cunostintelor, programe preferentiale, tot felul de beneficii mai mari sau mai mici. Oricum nimic nu se misca fara ca sindicatul sa stie si sa aiba ultimul cuvant. Exista posturi special inventate pentru rudele liderilor (ramurilor) de sindicat, posturi in care se freaca menta dar salariile sunt ,,adevarate”. Intotdeauna banul este la putere, restul e can-can. Si neaparat sa nu uitam modul de alegere a acestor lideri, practic se aleg intre ei prin niste parodii de alegeri care sunt regizate din patru in patru ani, mai pe romaneste sunt lideri eterni. Despre societatea administrata de sindicat nimeni nu vorbeste nimic chiar daca se sppune ca toti membrii sunt actionari ai acesteia, oamenii sunt aburiti cu o diferenta care se restituie la biletele de tratament si cu niste ajutoare sociale de tot rasul, adica praf in ochi, frectie la un picior de lemn. Daca organele de control ale statului si-ar face timp sa verifice aceste detalii, cu siguranta s-ar descoperi multe. Sa speram!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole