Modernizarea Gării de Nord din Capitală mai așteaptă. Ce spun Drulă și Clotilde

Modernizarea Gării de Nord din București, cea mai mare din țară, mai are de așteptat. Contractul pentru studiul de fezabilitate a fost prelungit cu un an și jumătate.

Autoritățile caută acum soluții pentru dezvoltarea întregii zone. Ultima renovare a clădirii Gării de Nord, monument istoric, a avut loc acum 22 de ani.

CFR Infrastructură a comandat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea Gării de Nord din București, încă din decembrie 2019. A costat aproximativ 2,5 milioane de euro și vizează, printre altele, soluții pentru consolidarea clădirilor, montarea de panouri pentru reducerea zgomotului și regenerarea urbană a zonei.

Studiul de fezabilitate pentru modernizarea Gării de Nord ar fi trebuit să fie gata anul trecut. Dar, conform unor surse oficiale, contractul a fost prelungit cu un an și jumătate. Autoritățile locale au condiționat eliberarea certificatului de urbanism și de realizarea unui plan urbanistic zonal.

Abia când planul va fi gata

Documentația pentru noul Plan Urbanistic Zonal este în lucru, susțin sursele citate. Primăria Capitalei a precizat că PUZ-ul este necesar deoarece suprafața depășește 3.000 de metri pătrați și se încadrează în trei zone care au condiții diferite de construire. Abia când planul va fi gata, CFR va scoate la licitație proiectarea și execuția lucrărilor, potrivit stiri.tvr.ro..

Mihai Crăciun, membru fondator al Asociației Construim România: „Gara de Nord lasă, astăzi, o impresie de lumea a treia, oricui vine din afara Bucureștiului. Și nu e vorba doar de Gara de Nord în sine, ci de tot traseul căii ferate care trece prin zona aceea – Chitila, Giulești-Sârbi”.

Drulă: „Renovăm să fie frumos”

Un grup de lucru format din specialiști ai Ministerul Transporturilor, ai Primăriei Sectorului 1 și ai Primăriei Capitalei analizează modernizarea zonei extinse a Gării.

Cătălin Drulă: “Așa cum este viziunea acum, e doar pur tehnică. Renovăm să fie frumos, să nu mai fie vechi, rămân aceleași linii, aceeași formă și cred că orașul în zona Gării de Nord are mult mai mult potențial”.

Clotilde Armand, primarul Sectorului 1: „Parcul Gării de Nord este separat de gară de 6 benzi de circulație. Trebuie să readucem acest spațiu deschis în fața Gării, să mutăm zona pietonală”.

Pentru moment, comercianții de la stația de metrou Gara de Nord vor fi evacuați și mutați la suprafață, într-un alt loc.

Gara de Nord din București a fost dată în funcțiune în 1872 și este monument istoric. Ultima restaurare a clădirii a fost în 1999.

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Diploma universitara unica la nivel european! Planul Comisiei Europene

Diploma universitară unică la nivel european! Planul Comisiei Europene

Absolvenții de facultate din Uniunea Europeană vor avea la finalul studiilor o diplomă universitară unică, recunoscută pe tot teritoriul UE. Comisia Europeană dorește ca instituțiile...
Soft pentru estimarea distrugerilor de cladiri in razboi, creat la Galati

Soft pentru estimarea distrugerilor de clădiri în război, creat la Universitatea...

Estimarea distrugerilor provocate de în război de atacurile cu drone și rachete sau bombardamente poate fi realizată cu ajutorul unei aplicații create de un...