Nemții au băut mai puțină bere în 2020. În România, industria berii a scăzut cu 7%

Cifrele publicate luni de Oficiul federal de statistică (Destatis) indică faptul că germanii beau mai puțină bere, aratând că, în 2020, vânzările de bere s-au situat la nivelul scăzut record de 8,7 miliarde de litri, cu 5,5% mai puţin decât în 2019.

În același timp, în România, în primele șase luni de pandemie din 2020, industria berii a înregistrat o scădere de aproximativ 7% în volum datorită măsurilor de urgență care au determinat închiderea totală sau parțială a sectorului Horeca, care reprezintă 15% din industria berii.

În Germania, cifra se referă la berea vândută de facilităţile pentru producţia şi depozitarea de bere şi nu include berea fără alcool sau berea importată din afara Uniunii Europene, însă Vânzările de bere în Germania au scăzut constant în ultimii ani, fiind cu 22,3% mai mici în 2020 comparativ cu anul 1993.

În urma impunerii de restricţii pentru stoparea pandemiei de coronavirus (COVID-19), au fost închise luni de zile barurile şi restaurantele, ceea ce a afectat consumul de bere. A fost anulat inclusiv celebrul Oktoberfest de la Munchen, iar datele publicate de Destatis arată că volumele de bere vândute în 2020 sunt cele mai scăzute de când s-a început publicarea acestor date, în 1993.

Consumatorii germani continuă să prefere berea produsă local, în condiţiile în care peste 80% din vânzările de bere au mers spre piaţa internă şi restul spre export.

În vara anului trecut, când s-au relaxat restricţiile, consumul de bere s-a redresat. Astfel, vânzările de bere au crescut în august şi septembrie cu 2% şi, respectiv, cu 2,3%, în ritm anual.

Vânzările de bere pe plan intern au scăzut cu 5,5% anul trecut, iar cele către alte ţări din UE au înregistrat un declin de 13,1%. În schimb, vânzările de bere către ţările din afara UE au urcat cu 3,7% în 2020.

Industria berii în România

Chiar și în condițiile unei stagnări în volum a pieței determinată de puterea limitată de cumpărare din ultimii ani și de contextul pandemic actual, industria berii asigură, direct și indirect, peste 60.000 de locuri de muncă, iar România este a 7-a piață de bere din Europa.

„Datorită caracterului său național, definit deopotrivă prin faptul că peste 97% din berea consumată în România este produsă local și 50% din ingrediente provin din țară, sectorul berii reușește să genereze un adevărat lanț de efecte pozitive pentru economie”, a declarat Julia Leferman, Director General, Asociația Berarii României.

Volumul pieței berii în 2019 s-a menținut la nivelul anului anterior, cu o evoluție de doar +0.4% în volum, ajungând la 16,7 milioane hl. În același timp, eforturile investiționale ale membrilor Berarii României au atins, în 2019, 96,3 milioane euro, în creștere cu 22 de milioane euro față de 2018. Investițiile cumulate ale membrilor Asociației în ultimii 16 ani au atins 1,62 miliarde euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole