Nicolae Robu și lupta cu „Gherila Fritzistă”: armate de trolli și mâzgăleli inacceptabile

Publicat: 23 mai 2024, 07:21, de Radu Caranfil, în POLITICĂ , ? cititori
Nicolae Robu și lupta cu

O formulare memorabilă! Nicolae Robu, candidatul PNL la Primăria Timișoarei, se declară hărțuit de ceea ce el numește „gherila fritzistă.” Într-un ton de dramă și exagerare, Robu acuză suporterii adversarului său de tot felul de atacuri și conspirații, care fac campania electorală să pară un câmp de luptă digitală.

Atacurile din umbra internetului

Conform spuselor sale, „gherila fritzistă” este alcătuită dintr-o armată invizibilă de trolli, pregătită să-l bombardeze pe Robu cu insulte și „măgării” la fiecare pas virtual. Facebook, TikTok și alte platforme de social media devin, astfel, câmpuri minate unde Robu navighează cu precauție, ștergând zilnic comentariile ofensatoare și clipurile denigratoare.

Nu vă puteți închipui ce îmi scrie mie gherila fritzistă pe Facebook, pe TikTok,” declară Robu cu o resemnare melodramatică. Evident, aceste „mizerii” sunt repede curățate pentru a menține un spațiu virtual cât de cât respirabil pentru susținătorii săi.

Afișele mâzgălite și clipurile atacatoare

Nu doar internetul este scena acestui război de gherilă. Afișele cu fața lui Robu, amplasate prin oraș, sunt deseori găsite mâzgălite cu mesaje „grețoase.” Se pare că „binevoitorii” locali nu ratează nicio ocazie să adauge un strop de creativitate grafică campaniei electorale.

Mai mult, Robu acuză că există o veritabilă industrie de producție de filmulețe care rulează zilnic, toate menite să-l denigreze. Cu o notă conspirativă, el menționează că aceste activități sunt finanțate din „bani la negru,” exact ca în 2020, insinuând că adversarul său nu joacă cinstit.

Campania „Nu Robu”. Așa cevaaa!

Pentru a adăuga sare și piper în această telenovelă politică, Robu susține că întregul plan al contracandidatului său, Dominic Fritz, se reduce la simpla și directa sintagmă „Nu Robu.” Potrivit lui Robu, echipa lui Fritz nu are niciun plan concret de conducere a orașului, spre deosebire de el, care se mândrește cu o campanie bazată pe un plan bine structurat, plin de puncte și idei pentru toate domeniile vieții locale.

E bine, totuși, să remarcăm că Robu a dat multă apă la moara gherilei fritziste. Vecinătatea imediată a locuinței sale cu cea a liderului clanului Cârpaci și multele concesiuni inexplicabile făcute membrilor acestui clan au alimentat, de ani buni, speculații și convingerea unei mari părți a localnicilor că Robu e cam murdărel. Fritziștii, dacă-i putem numi astfel, au observat această aversiune a timișorenilor și o exploatează destul de eficient, se pare. Și acum, sincer, de ce ar instrumenta fritziștii o campanie intitulată „Da Robu”?

Epilog: realitate sau parodie?

Dacă această poveste politică ar fi transpusă într-un scenariu de film, am avea de-a face cu o combinație de dramă politică și comedie neagră. „Gherila fritzistă” devine, astfel, un antagonist epic într-o campanie electorală plină de surprize și răsturnări de situație. Cu toate acestea, poate ar fi bine ca ambele tabere să ia o pauză și să reflecteze asupra esenței adevărate a politicii: servirea comunității și crearea unui viitor mai bun pentru Timișoara, în locul unui război de uzură digitală.

În fond, cum ar spune un cunoscut proverb românesc, „Râdem, glumim, dar nu părăsim incinta.” Poate că, după toată această agitație, alegătorii vor decide cine merită să conducă orașul nu pe baza atacurilor și a insultelor, ci pe baza unui plan concret și bine gândit pentru viitorul Timișoarei.