Nu turiștii sunt vinovați: Ce îi lipsește României în industria ospitalității

În opinia Corinei Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România ( FPIOR), nu turiştii sunt vinovaţi pentru faptul că au scăzut rezervările în România. De asemenea, potrivit aceleiași surse, nu sunt de vină nici tarifele pentru camerele de hotel. Atunci cine sau ce e de vină?

După cum evidențiază Corina Martin, bugetul zero pentru promovare, faptul că încă lipseşte cultura de industrie a ospitalităţii şi educaţia de destinaţie receptoare, acestea sunt „lucrurile vinovate”. .

În jur de 120.000 turişti pe Litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august – luna vacanţelor în România şi în Europa. Din estimările pe care le am de la tur-operatori, toate destinaţiile din bazinul Marii Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina – care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de Litoral la Marea Neagră. Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mică”, a scris Corina Martin pe pagina sa de Facebook.

Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei Campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – ministerul şi administraţiile locale de pe Litoral), precum şi decizii de Consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa). Să nu omitem însă un element esenţial”, a mai punctat Corina Martin.

Ea a mai notat că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Aceste ţări au bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti, inclusiv pe români, care aleg şi trebuie să poată alege “singuri şi liberi unde merg în vacanţă”.

Nimeni nu a cheltuit 1 RON pentru a atrage oamenii  în România

Deci, nu turiştii sunt “de vină” pentru că au scăzut rezervările în România. Şi nici şezlongul de 20 sau 30 sau 40 de RON de pe Litoralul românesc nu e de vină pentru scăderea numărului de turişti din România. Tarifele pentru şezlong chiar acestea sunt şi le găsiţi pe 90% din plajele României. Desigur, puteţi alege un şezlong la 70 – 100 RON, pe o plajă exclusivistă, cu mai multe facilităţi şi sunteţi liberi să alegeţi ce vă place – şi aşa trebuie să fie! Nu sunt de vină nici tarifele pentru camere de hotel de 200- 300 sau 1.000 RON/noapte.(…).
“De vină” sunt bugetele de promovare ale Turciei, Greciei şi Bulgariei – de 30-40-50 milioane de euro, comparativ cu….zero euro promovare cheltuiţi de România (minister şi administraţii locale). În România, încă lipseşte cultura de industrie a Ospitalităţii şi Educaţia de Destinaţie Receptoare – cu tot cu management, dezvoltare, promovare, dar şi cu educaţia populaţiei în această direcţie”, a explicat Corina Martin pe reţeaua de socializare,

 

2 COMENTARII

  1. Ce tupeu are parazita asta.De vina este jaful si mizeria de pe litoral.De vina este politica organizatiei criminale psd pnl udmr de saracirea a populatieisi politica jafului.Sa maresti taxe si impozite in asemenea vremuri dupa pandemie,razboi , inflatie asta este crima impotriva populatiei tarii.Populatia tarii este in scadere dramatica datorita politicilor criminale ale partidelor politice de fapt organizatii mafiote.Sa pui taxe de parcare aberante asta este nebunie curata .Sa pui taxe de Las Vegas in Bucuresti asta denota ca ti-ai pierdut uzul ratiunii.Un stat terorist politic =Romania.

  2. Situatia turismului de litoral este discutabila, pentru ca in toate statiuniles,,-a construit mult, haotic, inghesuit. Lipsesc parcarile, spatiile verzi, agrementul cultural totul este pentru dat tunuri si specula. Promovarea nu o face statul si ministerul, primariile ci proprietarii de unitati turistice care se pot asocia si face promovare comuna. La noi oferta turistica nu este segmentata pe tipuri de turisti- tineri, familii tinere fara copii, cei cu copii, seniori, lux si interlopi. Totul este la gramada si prin urmare nu avem decat turism de sf.de saptamana. Calitatea serviciilor face promovarea nu minciunile puse pe site-uri web.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole