Numire controversată: Bogdan Mîndrescu revine la șefia Aeroporturilor București
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/ID269443_INQUAM_Photos_George_Calin-scaled.jpg)
Bogdan Mîndrescu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a fost desemnat să conducă din nou Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), în urma unei proceduri de selecție finalizate recent. Decizia aduce în prim-plan un personaj care a mai ocupat această funcție și care a plecat, în trecut, din cauza unor nereguli descoperite de Corpul de Control. Noul mandat vine însă cu responsabilitatea de a coordona cea mai mare lucrare de infrastructură aeroportuară din România.
Bogdan Mîndrescu, o numire controversată printr-un concurs secretizat
Potrivit informațiilor publicate de Economedia, procedura prin care Mîndrescu a fost ales a avut loc într-un cadru lipsit de transparență. Numele candidaților au fost secretizate, astfel încât nici măcar toți membrii Consiliului de Administrație nu au avut acces la ele, ci doar cei din Comitetul de Nominalizare și Remunerare. Această modalitate a ridicat semne de întrebare cu privire la corectitudinea și deschiderea procesului.
Deși a fost ales pentru un mandat de patru ani, numirea lui Bogdan Mîndrescu nu este lipsită de controverse, având în vedere trecutul său la vârful companiei.
Experiența anterioară la CNAB și demisia forțată
Mîndrescu a mai condus Compania Națională Aeroporturi București între 2017 și 2018, când avea doar 28 de ani. Mandatul său s-a încheiat brusc după ce Corpul de Control al premierului a descoperit multiple nereguli: lipsa investițiilor, falsuri în documente și plăți ilegale. În urma acestor constatări, tânărul director și-a depus demisia.
La scurt timp după plecarea de la Aeroporturi, Guvernul condus de Viorica Dăncilă l-a numit pe Mîndrescu în fruntea Companiei Naționale pentru Administrarea Porturilor Maritime, o mutare susținută de influentul politician de Constanța, Felix Stroe. Legăturile sale politice i-au consolidat cariera, în ciuda controverselor generate de perioada petrecută la CNAB.
Bogdan Mîndrescu, o carieră variată
Bogdan Mîndrescu are un CV destul de stufos. A fost consilier al ministrului Fondurilor Europene, a deținut mai multe funcții de conducere în Ministerul Transporturilor și a făcut parte din consiliile de administrație ale unor instituții importante, precum Registrul Auto Român sau Societatea Română de Televiziune.
Pe lângă acestea, a fost și consultant pentru compania chineză Inspur Shandong Group, apropiată de Partidul Comunist Chinez. Această colaborare a coincis cu perioada în care el ocupa funcția de șef de cabinet al ministrului Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, fapt care a generat discuții legate de posibile conflicte de interese.
Misiunea viitorului mandat: cel mai mare proiect aeroportuar din România
Provocarea principală a lui Bogdan Mîndrescu va fi coordonarea construcției noului terminal al Aeroportului „Henri Coandă”. Este vorba despre cea mai mare investiție de infrastructură aeroportuară din România, un proiect cu o valoare semnificativă doar pentru etapa de proiectare – aproximativ 40 de milioane de euro.
Noul terminal va avea o suprafață de 176.000 de metri pătrați și va putea deservi un trafic de până la 30 de milioane de pasageri anual, în perspectiva anului 2040. Capacitatea maximă estimată la orele de vârf va ajunge la 6.500 de pasageri pe oră.
Viziunea CNAB pentru această investiție este una modernă: un aeroport inteligent, eficient și sustenabil, care să ofere o experiență îmbunătățită pasagerilor, prin tehnologii de ultimă generație și prin soluții menite să reducă impactul asupra mediului.
Compania Națională Aeroporturi București a fost în atenția publică în luna mai, când acționarii au aprobat majorarea indemnizațiilor pentru membrii Consiliului de Administrație de la 12.600 de lei brut la aproape 70.000 de lei pe lună. Decizia a provocat un scandal mediatic, iar ministrul Transporturilor de la acea vreme, Sorin Grindeanu, a transmis că nu va permite aplicarea hotărârii.