O firmă din Galați produce echipamente pentru cel mai lung tunel submarin din lume

Publicat: 09 dec. 2022, 20:30, de Sorin Costea, în Business , ? cititori
O firmă din Galați produce echipamente pentru cel mai lung tunel submarin din lume
DMT Marine Equipment din Galați 2

Echipamente performante produse la Galați vor fi utilizate la construirea unui important proiect de infrastructură, cel mai lung tunel rutier și feroviar din lume, „Fehmarnbelt Tunnel”, care va conecta Germania și Danemarca pe sub Marea Baltică.

Acest tunel este construit la rivalitate cu „Channel Tunnel”, tunelul care leagă vestul Franței de sud-estul Angliei, care are o lungime de 50,4 km, dar spre deosebire de tunelul pe sub Canalul Mânecii, care este doar tunel feroviar, autovehiculelele de marfă fiind tranportate pe platforme feroviare, „Fehmarnbelt Tunnel” este un cel mai lung tunel submarin prin care este asigurată și circulația autovehiculelor.

Un tunel submarin care scurtează de la 45 de minute la 10 minute drumul cu mașina între Germania și Danemarca

„Fehmarnbelt Tunnel”, cu o lungime de 18 km, va traversa strâmtoarea Fehmarn, situată între insula germană Fehmarn și insula daneză Lolland și va fi o alternativă la feribotul care face legătura în momentul de față între porturile din Puttgarden (Germania) și Rødby (Danemarca).

Conform estimărilor, dacă în prezent traversarea cu feribotul durează circa 45 de minute, „Fehmarnbelt Tunnel” va fi străbătut în aproximativ 10 minute cu mașina și în 7 minute cu trenul.

Directorul tehnic al companiei Femern A/S, care se ocupă de acest proiect, a declarat că „dacă, astăzi, o călătorie cu trenul de la Copenhaga la Hamburg durează circa 4,5 ore, când tunelul va fi gata va dura numai 2,5 ore. Astăzi, mulți oameni zboară cu avionul între cele două orașe, dar în viitor călătoria va fi mai rapidă cu trenul”.

Pentru construirea tunelului, va fi săpat un canal cu adâncimea de aproximativ 12 metri și cu lățimea de la 80 până la 140 de metri. Elementele de tunel prefabricate din beton, cu lungimea de 217 metri fiecare și cu greutăți de 75.000 de tone vor fi introduse în canal și conectate între ele.

După aceea, tunelul va fi acoperit cu un strat protector de piatră și un strat de nisip. Elementele standard vor avea 42 de metri lățime și 9 metri înălțime și vor conține patru tuburi de trafic și un tub de salvare. Alte zece elemente speciale vor fi cu trei metri mai late și cu patru metri mai înalte pentru a oferi spațiu suplimentar pentru instalații.

Autovehiculele și trenurile vor circula separat pentru fiecare direcție prin cele patru tuburi ale tunelului, benzile separate ale drumului sporind siguranța în tunel. Fiecare carosabil va avea două benzi de circulaţie. Viteza maximă pentru mașini va fi de 110 km/h. Tuburile pentru circulația trenurilor permit viteze de până la 200 km/h.

O firmă din Galați furnizează cele 64 de trolii cu care vor fi poziționate elementele constructive ale tunelului

Firma DMT Marine Equipment din Galați va furniza 64 de trolii cu care vor fi poziționate elementele constructive ale tunelului „Fehmarnbelt Tunnel”.

DMT Marine Equipment este o societate cu acţionariat majoritar olandez și deține o capacitate de producţie în zona din nordul orașului Galați, unde sunt produse echipamente de punte pentru industria construcțiilor navale, de la vinciuri (vinciuri de remorcă, ancoră şi remorcă, ancoră şi manevră, utilitare, de stocare), la echipamente de punte, soluţii pentru nave de pescuit sau de cercetare, echipamente pentru yachturi, staţii electrice şi hidraulice.

DMT va furniza toate troliurile necesare pentru poziționarea submarină a celor 79 de elemente prefabricate ale tunelului, cântărind aproape 75.000 de tone fiecare, și a celor 10 elemente speciale, de 21.000 de tone fiecare. Cele 64 de trolii vor fi amplasate pe patru pontoane de imersie pentru a „lucra” împreună pentru o asamblare extrem de precisă a elementelor de construcție ale tunelului submarin.

„Pentru noi este o mare onoare, dar și o responsabilitate majoră să ne aducem pasiunea și know-how-ul pentru succesul acestui proiect”, a declarat Andre Schure, director de vânzări la DMT Marine Equipment din Galați.

DMT Marine Equipment, o firmă din Galați în topul producătorilor mondiali de echipamente navale

Firma a fost înființată la Galați în 2001, după ce la privatizarea din 1999 Șantierul Naval Galați a fost preluat de Grupul olandez „Damen”, care deține peste 40 de șantiere navale în întreaga lume. Evident, „Damen” este unul din principalii clienți ai companiei de echipamente navale.

DMT Marine Equipment are 230 de angajaţi şi a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 86 milioane de lei și un profit net de 3,1 milioane de lei.

Echipamentele produse de DMT Marine Equipment sunt livrate la șantierele navale din România, dar sunt exportate şi în Ucraina, China, Turcia, Olanda, având reprezentanţe şi în Statele Unite, Italia, Singapore, Belgia, Egipt, India, Australia și Brazilia.

De la înfiinţare şi până în prezent, compania a echipat peste 2.700 de nave, poziţionându-se astfel printre furnizorii de top din lume.

Un alt important proiect de infrastructură din Danemarca, construit cu oțel produs tot la Galați

O altă companie din Galați, Combinatul Siderurgic „Liberty”, și-a adus contribuția la construirea unuia dintre cele mai spectaculoase poduri pietonale din Europa, un pod cu pereți de stică construit la Gara Køge North din Danemarca și la edificarea căruia au fost utilizate tablele produse la Laminorul de Tablă Groasă nr. 2 de la Galați.

Proiectat de un consorțiu format din casele de arhitectură COBE şi DISSING + WEITLING, podul a fost deja nominalizat pentru mai multe premii europene de design și a fost construit de Bladt Industries, un client tradiţional din Danemarca al Combinatului Siderurgic din Galați.

Podul pietonal are o lungime de 225 de metri, o lățime de 9,5 metri și face legătura la înălțime între toate peroanele de la Gara Køge North, asigurând accesul a peste 8.000 de pietoni zilnic. Construcția are pereți de sticlă pe latura nordică pentru a oferi vederi panoramice de 180° asupra peisajului.