Pandemia de coronavirus a pus la pământ rafinăriile de petrol din întreaga lume. Ce urmează pentru Europa

Mai multe companii petroliere au fost afectate grav de pandemia de coronavirus, motiv pentru care au decis să își închisă permanent rafinării din Asia și America de Nord, iar unități din Europa ar putea să aibă aceeași soartă, din cauza perspectivelor incerte de redresare a cererii pentru combustibil, după ce pandemia a tăiat din consum.

Conform Reuters, inițial, pandemia a tăiat cererea de combustibil cu 30% iar procesatorii de țiței au ținut temporar inactive unele rafinării. Însă consumul nu s-a întors la nivelurile dinaintea pandemiei, iar oamenii ar putea călători mult mai puțin în această perioadă existând posibilitatea ca rafinăriile să se închidă permanent.

Printre companiile și rafinăriile petroliere afectate se numără:

Statele Unite ale Americii

Royal Dutch Shell a declarat că închide rafinăria din Convent, Louisiana, cea mai mare unitate de acest fel din SUA. Închiderea va avea loc în noiembrie, după ce Shell a eșuat în a găsi un cumpărător. Shell se așteaptă să vândă, cu excepția a șase locații, toate rafinăriile și uzinele chimice de la nivel global și ia în considerare închiderea unităților pe care nu le poate vinde.

De asemenea, și Marathon Petroleum, cel mai mare procesator american, după volum, plănuiește să închidă permanent rafinăriile din Martinez, California și Gallup, New Mexico.

Singapore

Shell va înjumătăți capacitatea de procesare a țițeiului crud și va tăia din locurile de muncă la rafinăria Pulau Bukom din Singapore, ca parte a unei restructurări cu scopul de a reduce emisiile de dioxid de carbon ale companiei la 0 până în 2050.

Japonia

Cea mai mare companie de rafinare din Japonia, Eneos Corp, a închis permanent, conform planului, pe 30 septembrie, unitatea din Osaka care procesează 115.000 de barili de țiței pe zi.

Australia și Noua Zeelandă

Exxon Mobil cere guvernului australian să înceapă până în ianuarie derularea ajutoarelor pentru rafinăriile de petrol ale țării, după o decizie a BP de la începutul lunii noiembrie prin care se închide cea mai mare rafinărie din stat.

British Petroleum plănuiește să oprească producția de combustibil în Australia și va face conversia rafinăriei Kwinana – care este în pierdere -, cea mai mare dintre cele 4 din stat, într-un terminal de import al combustibilului, din cauza competiției acerbe din Asia.

Filipine

Royal Dutch Shell va închide permanent facilitatea sa din Tabango, care procesează 110.000 de barili de țiței pe zi în provincia Batangas, aceasta fiind una dintre cele două rafinării de petrol din țară.

Europa

Gunvor Group a spus în iunie că ia în considerare oprirea producției la rafinăria cu o capacitate de 110.000 de barili de petrol pe zi din Anvers, Belgia, având în vedere că pandemia de COVID-19 a afectat viabilitatea economică a acesteia.

Petroineos a declarat, marți, că plănuiește să stopeze aproape jumătate din capacitatea de producție a rafinăriei care procesează 200.000 de barili pe zi în Grangemouth, Scoția.

Compania franțuzească Total a declarat în septembrie că investește mai mult de 500 de milioane de euro pentru a face conversia rafinăriei din Grandpuits într-o platformă care nu mai folosește țiței și va produce combustibili și plastic din materiale ecologice.

Compania de consultanță energetică Wood Mackenzie pune rafinării din Olanda, Franța și Scoția pe o listă de posibile închideri.

Mai multe articole...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole