Pandemia COVID-19 a afectat multe companii, dar organizațiile mici au suferit mai mult decât altele. Potrivit numeroaselor descoperiri ale cercetărilor, în unele țări, schimbările produse în urma pandemiei au avut un impact negativ pentru aproape 90% dintre companiile mici, efectele incluzând scăderea producției, a vânzărilor și veniturilor sau chiar închiderea completă a afacerilor. În companiile cu doisprezece sau mai puțini oameni, modul în care angajații depășesc aceste provocări poate avea un impact foarte mare asupra stării întregii afaceri. Prin urmare, este important ca liderii să monitorizeze modul în care se simt angajații și să supravegheze consecințele pe care această perioadă le poate avea asupra afacerii lor.
Ultimul sondaj realizat de Kaspersky a arătat că cel mai mare decalaj în ceea ce privește așteptările legate de sprijinul oferit de angajatori se observă în ajutorul social și în beneficiile suplimentare, cum ar fi acoperirea facturilor de internet sau de telefonie. 41% dintre angajații companiilor mici ar dori mai mult sprijin din acest punct de vedere, în comparație cu 47% dintre cei care lucrează în companii mijlocii. Același tipar este valabil și pentru suportul tehnologic necesar, cum ar fi furnizarea echipamentelor și instrumentelor IT potrivite (35% față de 41%). Acest lucru se poate datora faptului că oamenii din organizațiile mici își amenajează mai des propriul mediu de lucru acasă, sunt obișnuiți să utilizeze dispozitive personale pentru muncă și să aibă grijă de accesul la serviciile de muncă.
Sprijinul emoțional sau psihologic este necesar în aproape aceeași măsură pentru toate companiile: 23% în cadrul organizațiilor mici și 25% în cele mai mari. Impactul COVID-19 nu a afectat doar munca și viața de zi cu zi a oamenilor, ci a provocat, de asemenea, anxietate pentru propria sănătate și a celor dragi, precum și optimism general pentru viitor. Deci, sprijinul pentru menținerea sănătății mintale poate fi semnificativ pentru orice angajat.
„Oamenii care au experiență de lucru în organizații mici sunt independenți într-o mai mare măsură în noua realitate de desfășurare a activităților profesionale, iar acest lucru a ajutat organizațiile să își concentreze toate resursele asupra supraviețuirii. Cu toate acestea, pentru a menține ridicate nivelul de productivitate și moralul angajaților, este încă important să vă asigurați că personalul are tot ceea ce este necesar pentru a-și desfășura munca. Când vine vorba de configurarea tehnologiei, angajații au nevoie de ajutor pentru a utiliza programele IT în siguranță, chiar dacă lucrează de pe laptop-uri personale și gestionează accesul la toate serviciile web pe cont propriu”, spune Ivan Salikhov, Product Manager, SMB Products la Kaspersky.
Pentru a facilita angajaților condiții optime de muncă la distanță, Kaspersky recomandă următoarele acțiuni: