Peste jumătate dintre români cataloghează casa ideală prin prisma eficienţei energetice

Publicat: 20 sept. 2022, 12:31, de Aurel Drăgan, în ESENȚIAL , ? cititori
Peste jumătate dintre români cataloghează casa ideală prin prisma eficienţei energetice
Sursa foto: Pixabay.com

Peste jumătate dintre români (54%) consideră o casă ideală prin prisma eficienţei energetice, iar opt din zece persoane (83%) sunt de părere că materialele de zidărie alese în construcţia locuinţei favorizează menţinerea căldurii în locuinţă, se arată într-un studiu de specialitate, publicat marţi.

Potrivit datelor centralizate de Reveal Marketing Research, 81% dintre români evaluează o locuinţă prin valoarea costurilor de întreţinere, în timp ce 34% locuiesc în case construite din BCA.

Pentru 54% din totalul celor intervievaţi eficienţa energetică reprezintă un atribut principal al casei ideale. De asemenea, respondenţii consideră, în proporţie de 83%, că materialele de zidărie alese în construcţia locuinţei favorizează menţinerea căldurii în locuinţă.

Pe acest fond, doar aproape o treime (31%) dintre respondenţi se declară mulţumiţi de valoarea medie a facturii lunare pentru încălzire în iarna ce a trecut.

Cu toate acestea, 69% dintre români sunt îngrijoraţi de preţul energiei electrice, iar 64% de costurile cu gazul natural, cheltuieli pentru care se observă creşteri semnificative faţă de evaluarea realizată anul trecut.

Conform cercetării, aceste cheltuieli au ajuns să fie un punct important în evaluarea unei locuinţe, astfel că, după preţ (86%) şi calitatea materialelor de zidărie folosite (81%), costurile de întreţinere (81%) sunt al treilea punct ca importanţă atunci când consumatorii apreciază valoarea unei locuinţe.

În perspectiva iernii care urmează, creşterea eficienţei energetice a locuinţelor va fi o prioritate pentru românii care vor facturi mai mici, iar 75% dintre respondenţi sunt de părere că modernitatea îi ajută să economisească, prin urmare, vor alege materiale de zidărie inovatoare, al căror scop prin fabricare este să îi ajute în creşterea confortului şi reducerea costurilor în cadrul locuinţei.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17 – 26 mai pe un eşantion de 1269 respondenţi plus 505 de persoane care lucrează în domeniul construcţiilor, iar eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-2,8%, la un nivel de încredere de 95%.