Premieră în retail: Profi și Auchan merg împreună la negocierile cu furnizorii mari

Lanțurile de retail modern Profi și Auchan, două dintre cele mai mari rețele prezente pe piața din România, au anunțat un parteneriat pentru negocieri cu furnizorii mari, în scopul creșterii puterii de negociere, în avantajul consumatorilor finali.

Înțelegerea este valabilă pentru trei luni, înceoând cu data de 1 februarie.

“Pentru a putea obține condiții mai avantajoase pentru clienții noștri, considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este o evoluție normală ca doi retaileri să își pună la un loc volumele de achiziții pentru a crea forme de alianțe care să le permită să concureze și mai eficient marile rețele de retail alimentar și să asigure prețuri mai bune pentru clienți, mai cu seamă în această conjunctură inflaționistă”, a declarat Gaëtan Pacton, directorul general Profi.

“O alianță de negociere este un lucru normal în peisajul comerțului modern. Miza este una importantă pentru toți, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri. Este o miza serioasă și un răspuns pe care clienții noștri se așteptă sa îl avem pregătit, așa cum i-am obișnuit de fiecare dată până acum”, a afirmat Ionuț Ardeleanu, directorul general Auchan.

Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe piețe de retail mai mature și respectă cerințele legale în materie de protejare a concurenței.

Cu excepția negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaționali, a unor anumite condiții comerciale de achiziție în cadrul parteneriatului, Profi și Auchan vor continua să evolueze separat pe piață, ca doi concurenți redutabili.

Totodată, față de toți ceilalți furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca și până acum.

Afaceri de 11,6 miliarde lei pentru Profi, în 2022

Cu 28.000 de angajați în peste 1645 de magazine proprii prezente în mai bine de 790 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. Cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile. Cifra de afaceri de 11,6 miliarde lei plasează compania pe locul trei în retailul românesc. 

Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu 327 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și 287 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 270 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.

Retailerul a avut o cifră de afaceri cu taxe, în 2021, de peste 1,2 miliarde de euro.  

Citeste si O firmă din Tulcea vrea să intre în topul producătorilor de patiserie congelată din Europa

Mai multe articole...

Cele mai noi articole

Oana Sivache, inlocuita de la sefia ASSMB de Nicusor Dan

Oana Sivache, înlocuită de la șefia ASSMB. Nicușor Dan: ”Primarul Bucureștiului...

Primarul Nicușor Dan a înlocuit-o din funcție pe Oana Sivache, director ASSMB, vizată de o anchetă DNA! Vezi în rândurile de mai jos ce...

Andrei Bogdan Zidaru, directorul Spitalului de urgență Floreasca: mason, specialist în...

Andrei Bogdan Zidaru a fost numit, la finele anului trecut, în funcția de manager al Spitalului de Urgență Floreasca București la solicitarea ministrului Alexandru...