Premierul Australiei a pierdut accesul la contul său. Profilul este controlat acum de o firmă din China

Premierul australian Scott Morrison a pierdut accesul la contul său oficial de pe rețeaua socială chineză WeChat în urmă cu câteva luni, a anunțat luni Partidul Liberal, potrivit Reuters.

Contul a rămas activ și este administrat de o companie chineză și promovează acum stilul de viață chinezesc în Australia.

Cabinetul premierului a făcut mai multe solicitări, însă fără rezultat, către WeChat, pentru a obține din nou acces la contul său, cel mai recent pe 10 ianuarie, a dezvăluit o sursă bine informată, potrivit Reuters. Compania Tencent nu a răspuns la cererea agenției de presă de a comenta pe subiect.

Contul lui Scott Morrison a fost deschis în 2019, folosind numele unui cetățean chinez din China ca administrator al contului, potrivit datele WeChat, iar o sursă guvernamentală a confirmat acest lucru.

Purtând fotografia lui Morrison, contul a fost folosit pentru a face anunțuri importante despre econome și pandemia de coronavirus, traduse în chineză.

În luna ianuarie însă, contul a fost redenumit „Australia China New Life” și a anunțat că va difuza infirmații despre viața în Australia, mai scrie Reuters, care a verificat profilul.

Contul este legat acum de o companie tehnologică, Fuzhou 985, din provincia chineză Fujian. Reuters nu a reușit să ia contact cu compania pentru a cere un punct de vedere.

Senatorul liberal James Paterson, șeful comisiei parlamentare pentru informații și securitate, a declarat că este un exemplu de „cenzură” și „amestec străin”.

Sunt 1,2 milioane de australieni de origine chineză care folosesc intens această platformă și acum nu mai pot avea acces la știri și informații de la premierul lor”, a afirmat James Peterson.

Însă ei au acces în continuare la criticile și atacurile la adresa guvernului venite din partea liderului opoziției”, a mai adăugat Peterson.

În decembrie 2020, contul de pe WeChat al lui Scott Morrison a fost blocat temporar, în urma disputelor dintre Canberra și Beijing pe marginea imaginii unui soldat australian în Afganistan.

WeChat a publicat o notă la momentul respectiv, în care a arătat că conținutul publicat încalcă regulile, prin deformarea evenimentelor istorice și prin inducerea în eroare a publicului.

Principalele două partide politice din Australia folosesc încă din 2019 platforma WeChat, deținută de gigantul IT Tencent Holdings Ltd. din China, pentru a se adresa electoratului australian de etntie chineză.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole