Primele modificări la legile educației. Se revine asupra unor schimbări

Publicat: 22 aug. 2022, 16:58, de Cezar Amariei, în Educație , ? cititori
Primele modificări la legile educației. Se revine asupra unor schimbări

Noua lege a educației naționale va include mai multe amendamente, propuse în urma unei consultări publice organizate în Galați. Cele mai multe sunt de natură organizațională.

Conform vicepreședintelui Comisiei pentru Educație din Camera Deputaților, parlamentarul gălățean Onuț Atanasiu, modificările au fost convenite în urma discuțiilor purtate în acest sfârșit de săptămână cu reprezentanții Ministerului Educației și cei ai mediului educațional.

Dintre amendamentele înaintate în urma consultării publice locale, s-a convenit să fie adoptate și următoarele puncte:

  • admiterea la Colegiile Naționale se va organiza (dacă se dorește acest lucru) după evaluarea națională;
  • se renunță la titulatura de învățământ tehnologic și apare termenul de învățământ profesional. Propunerea este ca denumirea să fie „învățământ tehnologic și profesional”;
  • integrarea copiilor cu nevoi speciale în învățământul de masă se va face etapizat, pe măsură ce vor fi încadrați profesori de sprijin și psihologi școlari.
  • Palatele Copiilor (frecventate și de cei fără posibilități financiare) și Centrele Județene de Resursă și Asistență Educațională (CJRAE) vor fi în continuare funcționale;
  • Cluburile Sportive Școlare vor face parte în continuare din rețeaua școlară, ca unități ce organuzează activități extrașcolare. Profesorii vor rămâne titulari ai sistemului și vor fi salarizați ca și ceilalți profesori ai sitemului de către Mininsterul Educației, prin Inspectoratele Școlare Județene. Partea ce vizează cheltuielile de întreținere va fi susținută de Consiliile Județene.

În data de 11 august, în sala de festivități a Colegiului Național Vasile Alecsandri, a avut loc dezbaterea publică a proiectului de lege pentru învățământul preuniversitar, la care au participat aproximativ 200 de cadre didactice, reprezentanți ai sindicatelor, părinți și elevi. Propunerile au fost centralizate de reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean și trimise către Ministerul Educației.