Primul petrolier cu propulsie electrică e construit în Japonia

Publicat: 18 feb. 2021, 18:30, de Răzvan Zamfir, în ECONOMIE , ? cititori
Primul petrolier cu propulsie electrică e construit în Japonia

Un petrolier alimentat cu baterii litiu-ion, lung de 60 de metri, va fi prima navă complet electrică de acest tip când va fi lansată în Golful Tokyo anul viitor, spun dezvoltatorii săi.

Petrolierul „e5” este cea mai recentă dintr-o flotă mică, dar în creștere, de nave care utilizează baterii pentru propulsie. Pe măsură ce industria navală globală lucrează pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon și pentru a elimina poluarea aerului, constructorii de nave și proprietarii de marfă se deplasează din ce în ce mai mult pentru a electriza transportatorii de marfă, tancurile petroliere și alte nave care transportă mărfurile peste apă.

Asahi Tanker, cu sediul în Tokyo, va deține și opera nava e5 – care, ironic, va transporta combustibili fosili pentru a umple rezervoarele altor nave de marfă din golf. Sistemul de stocare a energiei de 3,5 MWh are aproximativ dimensiunea a 40 de baterii Tesla Model S. „Aceasta este o capacitate suficientă pentru a propulsa nava pentru „multe ore” înainte de a fi nevoie să se conecteze la o stație de încărcare de pe mal”, a spus Sean Puchalski de la Corvus Energy, compania care furnizează bateriile.

Corvus a pus baterii în 400 de nave

Corvus, care are birouri în Norvegia și Canada, a montat baterii în aproape 400 de nave, dintre care aproximativ un sfert sunt complet electrice. Cele mai multe dintre acestea sunt feriboturi care circulă în fiordurile norvegiene, unde operatorii de nave se confruntă cu restricții stricte privind emisiile de CO2 și poluanții toxici ai aerului, precum dioxidul de sulf și oxizii de azot.

Petrolierul japonez este primul proiect de marfă de coastă complet electric al Corvus; compania speră că e5 va fi primul dintre sute mai multe ca acesta.

Numărul navelor alimentate cu baterii a crescut de la aproape zero acum un deceniu la sute din întreaga lume. Bateria cisternei e5 este relativ mare pentru navele electrice de astăzi, deși sunt în curs de dezvoltare și câteva proiecte mai mari. Yara Birkeland, o navă-container lungă de 80 de metri, va folosi un sistem de 9 MWh pentru propulsie când va fi lansat la sfârșitul anului 2021.

De asemenea, Corvus furnizează baterii de 10 MWh pentru AIDAPerla, o navă de croazieră care poate transporta 3.330 de pasageri.