Propunere inedită. Taxă specială pentru românii care-și fac vacanța în străinătate

Publicat: 25 sept. 2023, 10:00, de Ion Teleanu, în News , ? cititori
Propunere inedită. Taxă specială pentru românii care-și fac vacanța în străinătate

Se estimează că anual circa un milion de români merg în vacanță afară, fapt pentru care patronatele din turism au pregătit o propunere legislativă inedită prin care să ajute promovarea turismului românesc în străinătate.

La solicitarea multor agenți economici din turism, dar și a grabei de înființare a unui OMD (Organizația de Management al Destinației) central, Consiliul de Administrației al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) l-a împuternicit, recent, pe prim vicepereședintele Nicolae Bucovală să conducă un grup de lucru pentru o completare inedită a legislației în domeniu.

Taxă specială pentru românii care-și fac vacanțele în străinătate

Mai concret. Patronatele din turism pregătesc cadrul legislativ pentru introducerea unei taxe speciale de promovare turistică care să fie colectată de agențiile de turism, atenție, de la turiștii români care-și petrec vacanțele în străinătate. Deocamdată se discută dacă această taxă să fie o sumă fixă pe zi de sejur sau un procent din valoarea totală a sejurului. Banii încasați de agențiile de turism din aceste taxe ar urma să meargă către OMD-ul central care se va înființa și, astfel, aceste sume să se adauge la bugetul de promovare turistică alocat de Guvernul României. De asemenea, se ia în calcul ca această taxă să fie extinsă și la agențiile de turism online gen Booking sau alte platforme online de rezervare turistică.

Un calcul simplu pentru mulți bani

Dacă taxa specială ar fi de un euro pe zi, și luând în calcul că circa un milion de români își petrec anual vacanța în străinătate, iar sejul mediu este 5 zile, ar rezulta, că vreo 5.000.000 de euro ar putea ajunge la OMD-ul central. La prima vedere suma nu este mare, dar ținând cont că România cheltuiește anual pentru promovarea turismului circa două milioane de euro, bani încasați din taxa specială de promovare propusă de FPTR ar ajuta enorm la imaginea României în străinătate. Rămâne de văzut dacă agențiile de turism și platformele online de rezervări turistice vor fi de acord cu această propunere care este deja agreată de conducerea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.