Reclamele ajung pe WhatsApp. Excepție face Uniunea Europeană

Publicat: 20 iun. 2025, 19:18, de Oana Alecu, în ACTUALITATE , ? cititori
Reclamele ajung pe WhatsApp. Excepție face Uniunea Europeană

Whatsupp este aplicația care a reușit să unească toate generațiile, de la bunici la adolescenți. Partea bună cu ea era că nu avea reclame… până acum. Și nici nu vor exista în UE, în viitorul apropiat.

UE scapă de reclamele WhatsApp. Doar temporar 

Pentru mulți, Facebook a devenit platforma părinților, iar TikTok cea a adolescenților. Comparativ însă, WhatsApp face excepție: e folosit de toți, indiferent de vârstă. Mare avantaj prin care s-a remarcat până acum WhatsApp-ul este lipsa reclamelor. 

Lucrurile s-ar putea schimba în curând, fiindcă Meta schimbă regulile: se pare că reclamele vor ajunge și pe WhatsApp. La 11 ani de la cumpărarea aplicației, Meta, care deține și Facebook și Instagram, va schimba regulile jocului. 

Pentru Meta, generarea de venituri este esențială. De aceea, Meta plănuiește să introducă reclame și pe Whatuspp. Vestea bună este că acestea vor fi activate în UE cel mai devreme anul viitor. Anunțul a fost făcut recent de Comisia Irlandeză pentru Protecţia Datelor, autoritatea responsabilă cu supravegherea regulilor în domeniu, la nivel UE. 

Din 2026, publicitatea pe Whatsupp va fi reglementată la nivel european

Între timp, membrii Comisiei Irlandeze urmează să poartă discuții cu reprezentanții Meta pentru a discuta aspectele legale legate de introducerea reclamelor pe WhatsApp.

Meta a anunțat că nu va folosi informațiile personale, precum limba utilizatorilor sau adresa acestor pentru a direcționa reclamele. Reprezentanții companiei americane trebuie să îi convingă pe oficialii UE că noile funcții sunt gândite astfel încât ofere o protecție sporită a datelor personale ale utilizatorilor.

Totuși, gigantul tech a admis că intenționează să folosească informațiile colectate de pe celelalte platforme pe care le deține, precum Facebook și Instagram. Schimbul de date între aceste platforme se va face doar dacă utilizatorii au ales să-și conecteze conturile.

Pentru UE, protecția datelor este esențială, iar Meta va risca sancțiuni dacă nu se va conforma cu legislația europeană. Recent, Google a fost sancționată cu o amendă-record de către Uniunea Europeană.