Redeschiderea liniei feroviare București – Giurgiu, aproape de finalizare: Podul Grădiștea va facilita transportul și modernizarea infrastructurii

Publicat: 09 mart. 2024, 13:23, de Vlad Stefan Orjan, în News , ? cititori
Redeschiderea liniei feroviare București – Giurgiu, aproape de finalizare: Podul Grădiștea va facilita transportul și modernizarea infrastructurii

Lucrările pentru redeschiderea circulației feroviare peste Podul Grădiștea, aflat peste râul Argeș, sunt în faza finală, potrivit unui anunț recent al firmei Bawi Construction, responsabilă de executarea proiectului de buraj și refacere a căii de rulare între stațiile Vidra și Comana, aparținând liniei feroviare București – Giurgiu.

Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat în luna februarie că prima linie de cale ferată construită în România se va redeschide „maximum în luna mai, anul acesta.” Această informație contravine termenului estimat inițial de autorități, care plasa inaugurarea în luna martie.

Odată cu finalizarea lucrărilor, linia feroviară București – Giurgiu, inaugurată acum peste 15 decenii, va reveni în funcțiune, reducând semnificativ distanța și timpul de călătorie. În prezent, trenurile București-Giurgiu sunt deviate prin Videle din cauza prăbușirii Podului Grădiștea în 2005, generând un ocol de aproximativ 120 de kilometri în locul celor 70 de kilometri inițiali.

Refacerea podului vine la pachet cu modernizări semnificative pentru infrastructura feroviară din zonă, inclusiv trei poduri și două viaducte, pe lângă cei 12 kilometri de cale modernizați în apropierea Podului Grădiștea. De asemenea, Parcul Natural Comana va beneficia de o nouă eurogară.

Redeschiderea traficului pe această linie va aduce modificări importante în circulația feroviară din zona de Sud-Vest a Capitalei. Trenurile vor ajunge până în Gara de Nord, care va deveni noua stație terminus, înlocuind Gara Progresul. În plus, va fi amenajată o nouă stație feroviară provizorie sub pasajul Domnești, conectându-se cu linia de tramvai ce va circula în prelungirea Ghencea.

Aceste lucrări de modernizare fac parte din proiectul de aproximativ 2.89 miliarde de lei, finanțat în mare parte de la bugetul Transporturilor și veniturile proprii ale CFR. Proiectul este inclus în Master Planul General de Transport al României și vizează modernizarea căii ferate Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, conectând Coridorul Rin-Dunăre cu țările din sud-estul Europei.