Reorganizare ”dureroasă” la Transporturi: se desființează 51 de posturi vacante

Publicat: 23 apr. 2024, 15:21, de Cristian Matache, în POLITICĂ , ? cititori
Reorganizare ”dureroasă” la Transporturi: se desființează 51 de posturi vacante

Marea reorganizare a Ministerului Transporturilor, instituție condusă de Sorin Grindeanu, constă în tăierea unui post de secretar de stat, care oricum nu era ocupat, și desființarea a 51 de vacante.

Ministerul Transporturilor face economii ”consistente” la buget desființând posturi care nu erau ocupate, conform unui proiect de Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Pentru aplicarea art. XV din Legea nr. 296/2023, se propune reorganizarea instituțională a secretarilor de stat prin diminuarea numărului de funcții de demnitate publică de secretari de stat de la 7 posturi la 6 posturi, se spune în proiect. Efect zero, pentru că în prezent sunt 6 secretari de stat.

Proiectul mai arată faptul că au fost identificate posturile vacante din cadrul structurii organizatorice a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și care se desființează în baza art. XVII alin. (1) și (2) lit. a) din Legea nr. 296/2023. Pentru aplicarea prevederilor art. XVII alin. (1) și (2) lit. a) din Legea nr. 296/2023, la data intrării în vigoare a Legii nr. 296/2023, din numărul maxim de 605 posturi aprobate în cadrul ministerului au fost desființate 51 posturi vacante, rezultând un număr maxim de 554 de posturi, exclusiv demnitarii  și numărul de posturi aferente cabinetelor acestora. Același efect zero!

A fost efectuată o analiză a structurilor funcționale din cadrul MTI, respectiv Direcție generală/ Direcție și Serviciu, s-a constatat neîndeplinirea normativelor de personal stabilite potrivit art. 391 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin art. XX alin. (1) din Legea nr. 296/2023, rezultând necesitatea reconfigurării structurii organizatorice a ministerului, astfel:

– Corpul de Control care a fost organizat și a funcționat la nivel de direcție și, întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează în compartiment și  îsi păstrează denumirea de ”Corpul de Control

-Direcția Strategie și Transport Multimodal,  întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează în compartiment și se redenumește în ”Unitatea de Politici Publice, Transport Multimodal și Strategie”

-Direcția Medicală, întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează prin preluarea activităților, atribuțiilor și a personalului la Direcția Transport Rutier.

– Direcția Infrastructură Rutieră și Investiții, întrucât nu mai indeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare,  se reorganizează prin preluarea Compartimentului infrastructură rutieră, activităților, atribuțiilor și a personalului la Direcția Transport Feroviar.

-Direcția Comunicare și Dialog Social,  întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se redenumește în ”Direcția Comunicare, Dialog Social și Relații Instituționale”, se reorganizează prin preluarea atribuțiilor și a personalului Serviciului Relația cu Parlamentul.

-Serviciul Situații de Urgență, întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează și se redenumește în Compartimentul Situații de Urgență.

-Direcția Generală Juridică, întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează în Direcția Juridică cu Serviciul Reprezentare Instanță și Serviciul Avizare.

-Direcția Afaceri Europene și Relații Internaționale, întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează în Serviciul Afaceri Europene și Relații Internaționale.

-Direcția Achiziții Publice și Servicii Interne, întrucât nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 391 alin. (3) din lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se reorganizează în Serviciul Achiziții Publice și Servicii Interne.

Reorganizarea Direcției Generale Programe Europene Transport (DGPET) prin preluarea activităților, atribuțiilor și a personalului aferente Direcției Generale Organism Intermediar Transport (DGOIT) care se desființează cu respectarea prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și a celorlalte norme incidente în materie.

În ceea ce privește atribuțiile de gestionare PT 2021-2027, de coordonator de reforma/investiții PNRR, și cele de închidere POIM 2014-2020, precum și relaționarea între structurile componente, precizăm că acestea se vor defini și delimita prin Regulamentul de Organizare și Funcționare, organigramă și fișe de post, conform art. 33 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobate prin HG nr. 209/2022.

Preluarea activității și a personalului DGOIT de către DGPET se realizează cu avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, cu modificarea corespunzătoare a Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și cu respectarea cerințelor privind sistemele de management și control ale programelor operaționale.

  • Proiectul de act normativ respectă prevederile art. 391 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
  • Proiectul de act normativ respectă prevederile art. 391 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.