Retter – Exemplu de eficiență în construcția autostrăzilor românești, spre deosebire de întârzierile antreprenorilor străini

Publicat: 26 ian. 2024, 17:29, de Vlad Stefan Orjan, în ACTUALITATE , ? cititori
Retter - Exemplu de eficiență în construcția autostrăzilor românești, spre deosebire de întârzierile antreprenorilor străini

În contrast cu întârzierile semnificative înregistrate pe autostrăzile construite de antreprenori străini, constructorul român RETTER face pași importanți pentru a asigura progresul și succesul lucrărilor pe Autostrada Moldovei. La Lotul 1 Ploiești-Mizil, RETTER a mobilizat aproape 400 de drumari și a implementat strategii inovatoare, precum utilizarea tunurilor de căldură, pentru a face față condițiilor meteo dificile.

În comparație cu experiența cu un alt antreprenor, Pizzarotti, care a înregistrat întârzieri de la termenul de execuție de 2 ani la 7 ani, și la proiectul CFR Vîntu de Jos, în termenul de 4 ani proiectul a fost finalizat în 11 ani, RETTER demonstrează că antreprenorii români sunt capabili să gestioneze eficient construcțiile rutiere. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a subliniat mobilizarea remarcabilă a Asocierii Pizzarotti-Retter pe primul lot al Autostrăzii Moldovei, unde aproape 400 de drumari și peste 100 de utilaje sunt implicate în proiect.

La sfârșitul anului 2023, CNAIR a raportat un progres de 43% pe Lotul 1 Ploiești-Mizil, cu termenul de finalizare menținut în octombrie 2024. Deși oficialii din transporturi promit deschiderea ambelor loturi până la sfârșitul anului, inaugurarea depinde de mobilizarea constructorilor și de condițiile meteo din lunile de primăvară și toamnă.

Într-o mișcare dedicată protejării betonului proaspăt turnat la nodul rutier Dumbrava, RETTER a adus trei tunuri de căldură. Guido Retter, fondatorul companiei, a declarat pe pagina de Facebook dedicată Autostrăzii A7 că este personal implicat în verificarea procedurilor pentru a se asigura că condițiile de lucru sunt optime.

Autostrada Moldovei A7, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat prin PNRR, avansează și mai departe, iar imagini spectaculoase au fost publicate pe Youtube. Cu lotul 2 Mizil-Pietroasele la 41%, se estimează că primul lot ar putea fi deschis traficului în acest an, dacă ritmul de lucru al RETTER rămâne eficient.

În contextul acestor progrese notabile ale constructorilor români, se anunță începerea lucrărilor pe Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău pe 1 martie 2024, în timp ce antreprenorul străin Nurol (Turcia) are termen de execuție de 20 de luni pentru lotul dintre Pietroasele și Buzău. Cu 13 loturi în total, Autostrada Moldovei A7 reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România.