Rezultatele primei etape a anchetei desfășurate în urma tragicului incident de miercuri spre joi, în care patru persoane au murit și alte cinci au fost rănite, în urma unei explozii puternice pe șantierul autostrăzii A7, dezvăluie detalii importante privind adâncimea redusă la care se afla conducta de gaze în zona respectivă.
Potrivit datelor obținute din cadrul anchetei, măsurătorile efectuate arată că adâncimea la care se afla conducta în zona exploziei era între 0,6 metri și 1,03 metri. Această adâncime redusă este rezultatul lucrărilor de decopertare efectuate de muncitorii de la Spedition UMB în acea zonă.
În documentele consultate, Transgaz, transportatorul de gaze, a acuzat public constructorul de faptul că nu a respectat avizul de amplasament și că nu avea autorizația de a lucra în zona rețelei de gaze care intersectează autostrada. Mai mult, constructorul nu avea avizul CTE Transgaz pentru operațiunile de relocare sau deviere a conductelor de gaz.

Conform regulamentului, în zona conductei de gaze, pe o distanță de 20 de metri, de ambele părți, lucrările de construire a drumului puteau fi demarate numai după obținerea avizului CTE Transgaz pentru relocarea conductelor de gaz.
Compania de Autostrăzi dă răspunsuri incomplete
Compania de Autostrăzi, într-o reacție de joi la amiază, a declarat că, din informațiile disponibile până atunci, constructorul Spedition UMB efectua doar lucrări de îmbunătățire a terenului de fundare a autostrăzii, nu și relocarea conductelor. Cu toate acestea, nu a explicat de ce lucrările erau efectuate în proximitatea conductei de gaz, în absența relocării acestora.
UMB, unul dintre cei mai activi constructori de autostrăzi din România, este angajat în proiectul Autostrăzii „Moldova” A7, pe o lungime de aproximativ 250 de kilometri, din Ploiești până la Pașcani. Cu toate că au fost contractate 13 loturi, UMB și firmele sale (Tehnostrade și SA&Pe) lucrează doar pe 10 dintre ele. În prezent, constructorul a ajuns să lucreze chiar și în trei schimburi pe unele tronsoane, inclusiv în timpul nopții. Explozia tragică a scos în evidență importanța respectării procedurilor de siguranță în astfel de proiecte mari de infrastructură și a pus sub semnul întrebării modul în care sunt gestionate lucrările în apropierea infrastructurilor critice, precum conductele de gaze.
Transgaz isi apara pielea. Nu stia ca se va face autostrada pe acea directie.?!! Ba da. Doar studiu de fezabilitate pentru lotul de autostrada a fost semnat si de Transgaz. De ce nu a oprit gazele, teren mai fac cei de la Transgaz sau se tin de avize din birou!
ar trebui sa mai cercetati! nu e responsabilitatea deținătorului de utilități (oricare ar fi ele, curent, apa, telecomunicații, gaz….) sa stea de paza. constructorul trebuie sa respecte avizul cu toate conditionarile și lucrările din el. NU trebuia sa facă nimic în zona de 20m de la conducta. și încă ceva, de ce lucra noaptea de capul lui, fără reprezentant al TRANSGAZ?
de multe ori am întâlnit asa ziși constructori care voiau sa scape repede și fără agitație de zonele sensibile.
de data asta cred ca au uitat sa aprindă o lumânare înainte…..
dar nici Transgazul nu e fatamare, trebuia sa observe decopertarea, ca doar nu atunci au început.
Domnul, când ai fost ultima data intr-o țara civilizata sa vezi ca acolo se lucrează (la drumuri evident)mai ales noaptea, când se fac aprovizionări de material, lucrările de anvergura etc ziua lucrând de obicei in șantier închis.
Se lucrează noaptea, dar zona este luminata ca să se vadă ce și cum se lucrează nu pe întuneric la lumina farurilor.
In Germania , lucrarile de mentenanta , de reasfaltare , reabilitare se fac in zile de sarbatoare , noaptea , duminica , etc . Doar in zilele/orele cu trafic redus.
Numai la noi se lucreaza de luni pana vineri8-16
Nu ai iesit din romania,asai?cum sa pui problema, de ce lucra noaptea?”greu tare
Asa i nu o fi iesit din Romania,dar ce este in tarisoara asta nu poti compara cu nicio tara civilizata.A spus cineva inaite ca in romanica noaptea pe camp se lucreaza la lumina farurilor,nu exista utilitati pe santier.
Sa lucreze cu reprezentat TransGaz ? :))
Pai dacă toate firmele de construcții ar lucra cu reprezentanți de utilități am avea autostrada tocmai când o sa reapară dinozaurii pe Terra… nu exista așa ceva nici in străinătate…
Cât despre TransGaz, nu e vina lor ca nu mai știau cu exactitate unde vine o magistrala veche de 50 de ani și nici ca n-a fost îngropată la o adâncime de minim 1.80, dar zona trebuia semnalată corespunzător
Ai dreptate, dar adâncimea conductei este corecta? Ca dimensiuni trebuia sa respecte niște reguli. Unde sunt masurile de siguranță?
Când ai reușit sa „cercetezi” aceste aspecte ??
Compania de gaze are parțial dreptate. Constructorul are un ritm de avansare foarte bun iar Transgazul arde gazul de pomană,deși știa că urmează să fie lucrări aproape de respectivul tronson . Că de obicei in stil pur românesc ne ascundem in spatele unor hârtii, avize etc, fara sa facem nimic concret. Până la realocarea conductei probabil mai trebuiau să treacă câțiva ani. Însă aici și constructorul a greșit ,doar dacă…nu a fost informat greșit
Ba idiotule.Nu vorbi in necunoștință de cauza.Daca n ai aviz nu lucrezi.Hwbar n ai ce zici.Confucta era la 1.8.Ai citit măsurătorile?Sau nu știi să citești cifre de măsură?In zona exploziei UMB a săpat mai mult de un metru . Idiot și prost în același timp.
Cum sa sape cu un utilaj care poate sapă la o adâncime maximă de 0.560 cm cu gândesc unii cu pl in loc de creier
Idiot esti tu cu ma-ta aia prosta care nu te-a avortat
Anónimo o cam iei în pizdā
,,Breee alea sunt cotele conductei nu ale sapaturii” iar aviz aveau pt ca sau demarat lucrarile .
Transzgaz este de vină .
În zona respectivă trebuia să marcheze cu indicatoare vizibile ,
Pericol de explozie……
Amice, ești idiot
6⁶
6⁶
Știau dar aveau altă treabă de făcut până au ajuns cu autostrada , posibil se gândeau cum sa mai scumpească gazul sau poate că norocul ii ajuta și nu mai fac realocare
Da adevărat.
CE ATI ZICE DACA SE VA DESCOPERI CA A FOST UN ATENTAT(IDEM LA CREVEDIA), CU OBIECTIVE POLITICE ???
Ai dreptate
Eu am vorbit acum doua luni cu un băiat care lucrează la autostrada și l-am întrebat ce părere are despre Umbrărescu, ca e bun și face rapid totul! ATENTIE: acum doua luni…și mi-a zis Umbrărescu v-a trebuie să vândă în curând,deja se fac presiuni …americanii au pus ochii pe el, se mișcă prea repede și prea bine…ca sa văd acum câteva zile că firma lui Umbrărescu a provocat un dezastru…ce spuneți de asta?!
👍
Așa este. Cănd merge treaba , se m-ai pune frănă. În loc să avem autostrăzi ca în Italia, Grecia Ungaria ,Elvetia noi dăm rateuri.
Posibil!
Prea mergea bine treaba lui Umbrarescu si trebuia sa-i dea cineva in cap, lui si celor de la conducere.
Corect Umbrarescu trebuie scos din circuit. Compania este romaneasca si trebuie distrusa.
Incorect ce spuneti. Companiile, indiferent ca sunt romanesti sau nu, trebuie sa respecte regulile. Altfel mor oameni.
Trebuie sa invatam sa respectam regulile.
Și cu colectiv cin plm le-a respectat cate firme cu capital olandez și austriac sun in Romania la ce plm vorbiți daca sunteți paralel Trans plm trebuia să oprească gazul dar na trebuie sa moară oameni să putem dărâmă firmele românești
dacă continua asa nu-i trebuie distrugător din afara, se descurca cu ce are-n ograda, fac treaba temeinică
Îi așteptăm și pe postacii care vor scrie că „Putin/Zelenski/AUR/Biserica” e de vina
Exact !
Deci sunteti niste idioti astia care mancati rahatul aruncat de AUR si ceilalti paranoici.
Umbrarescu vrea sa vanda pentru ca nu are cui sa-i lase afacerea, fiica lui n-are nici o treaba cu afacerea (si sincer sa fiu in locul lui nici nu as vrea sa aiba vreo tangenta).
Referitor la firmele romanesti MARI care tot dau faliment, cauza este ca voi idiotii continuati sa votati PNL/PSD si care la randul lor au pus acoliti de-ai lor care sa devalizeze firmele si sa faca cat mai multe contracte cu firme capusa. In afara de asta marea majoritate a patronilor sunt de o superficialitate inspaimantatoare, de aceea firmele din afara nu vor sa lucreze cu unii de la noi.
Salut, Umbrarescu are 2 baieti, Alexandru si Razvan, foarte devotati muncii si cu pasiune pentru constructii. O familie minunata. Sa fii sanatos
Ca toți patronii, fac lucrări inregim de hei rup…hai hai hai, fără sa tina cont de obținerea avizelor și de întârzierile datorate acestor avize, tot ce ii interesează este sa termine cât mai repede sa încaseze BANII asta chiar dacă risca viețile unor oameni. Legile sunt proaste, nu Umbrarescu va răspunde ci un director pe care l-a forțat Umbrarescu sa înceapă lucrările fără avize
Somn ușor!
Ești unul dintre aia care nu a facut nimic ..
Probabil bugetar ori frustrat
Nu sunt frustrat. Fac controale și vorbesc în cunoștință de cauză. De multe ori în România este ca în Vestul Sălbatic. De ce sa dau bani sa reloc țeavă de gaz (relocarea se făcea pe banii lui Umbrarescu) lasă că merge și asa (tipic romanesc)
Nu facem speculații, dar cred că diplomele cumpărate și lipsa de pregătire a sinecuristilor cocoțați pe posturi cu mare responsabilitate a celor de la Transgaz a provocat accidentul. Adică, nu aveam voie să construim autostrada că acolo e conducta de gaze?!? De ce au semnat proiectul, dacă nu au fost de acord? Multe întrebări la care nu va răspunde nimeni, în timp ce patru oameni zac în pământ.
Corect!
Cred ca tu faci speculații. Poti construi orice drum dar dacă pe acolo trece o țeavă de gaz, o linie de tren… trebuie sa o relochezi pe banii tai, ai constructorului nu al proprietarului Transgaz, CFR…
Foarte corect.nu umbrarescu a sapat,vinovati sunt topometristii si inginerii.patronul spune,dar inginerul hotaraste daca se poate face lucrarea in siguranta sau nu.daca a stiut ca nu e bine si a sapat ca asa a zis sefu’,ne scoate el daca e problema,ca e om puternic,acum sa se descurce
Suntem lamuriti din intamplarile din ultima perioada cat de „periculos” e gazul si cum trebuie noi sa renuntam la el in favoarea unui nou combustibil…. sa fie uraniu? Sa fie o noua fereastra Overton? Sa mai taiem un pic din elanul firmelor romanesti?
Perfect adevarat! Si reactia mondiala este ca trecem pe Hidrogen: care are cel mai mic atom molecula ii trece printre cele ale tevii de fier. Daca gazul e unsuros si protejeaza fierul si are si molecula destul de mare, cea de H2 e cea mai nefavolabila. In plus H2 este mai inflamabil si face flacara mai mare. Practic e mai periculos din toate punctele de vedere.
Corect.Vezi bomba cu hidrogen!
UMB este tot ce ne a mai rămas romanesc în tara asta! SA NU O DISTRUGEM SI PE ASTA!
Perfect de acord cu tine !
E prea bun și lucrează repede și bine, zvonurile care au apărut acum câteva luni se vor adeveri în curând…Umbrărescu o să vândă iar cumpărătorii vor fi … ghiciți…?americanii …
Tipic pentru firmele de stat din ro ( energie electrica , gaze ,apa).
1. Pe centura Timișoarei s-a secționat cablul de energie electrica care alimenta aeroportul din TM pt ca nu se știa de el. Toate avizele la zi.
2. O casa a sărit în aer tot în TM pt ca Aquatim a avut intervenție la o conducta de apa și a atins conducta de gaze. În plan conducta de gaz nu exista, la fata locului conducta nu avea patul de nisip și nici folia de avertizare, adâncimea nu era cea conform normativ.
3. Eu personal am sesizat scurgeri de gaze la o stație de reglare. Răspunsul a fost:” e de la canalizare, de aceea miroase”. Adora zi au oprit gazul și au schimbat: regulator, robineți (3 bucati) , o fisura în țeavă la un cot, flanșe de etanșare robineți. Dar e de la canalizare. Cam asa stam.
Dacă dădea Umbrarescu o spaguta lu ăștia de la Transgaz, modelul lui Buzatu, mutau și ei conducta m.ai repede
CorinaAi dreptate !
CorinaAi dreptate !
CorinaAi dreptate !
Românii s-au deșteptat,cite conducte de gaz au fost rupte sparte dar niciuna na bubuit ca asta(…)din ce-am citit prin presă Românașul a vrut sa arate ca se poate mai repede și mai ieftin și asta nu convenea concurenței.
Morți sunt vinovați și aici și la crevedia,nu va fi tras nimeni la răspundere
Corect.
Retorică păguboasă: „haideți să ne blocăm în hârtii.” …. „Avem termen 30zile să răspundem la o hârtie ”
In funcție de unde vrei să te poziționezi (TG sau UMB) vezi câte o vină, dar cea mai mare vină o are statul! Nu știe și nu vrea să coordoneze marile proiecte!
Transgaz doarme în „papucii statului”. Toată lumea știa că se face autostrada. DOMNII de la Trangaz nu și-au mișcat posterioarele din fotolii să meargă pe șantier în zonă, sau să ia legătura cu constructorul, să vadă ce și cum.
Au așteptat să se întâmple o nenorocire, să moară oameni. Bravo Trangaz!!!!
Ești în eroare totală. Constructorul Autostrăzii trebuia să reloce conducta înainte să se apuce de lucrări.
Lucrările de relocare și/sau deviere a conductelor de transport gaze naturale se vor executa în mod obligatoriu înaintea lucrărilor la infrastructura drumurilor proiectate (autostradă sau drum de legătură, după caz). Iar dacă s-au apucat înainte de relocare trebuiau să respecte și sa ia masuri sporite în zonele unde lucrările se intersecta cu magistrala
Pe o zonă de 20 m, de o parte și de alta a conductei de gaze, lucrările de construire a drumului vor fi demarate numai după avizarea în CTE Transgaz a proiectului tehnic de protejare/ relocare/ înlouire, după caz, a conductei, iar lucrările propriu-zise, de execuție a drumului în zona conductei vor fi începute doar după finalizarea lucrarilor la conducte
În zona de PROTECTIE a conductei de gaze (6 m, de o parte și de alta), lucrările de săpătură și umplutură se vor executa cu atenție sporită evitându-se lovirea conductei și a izolației anticorozive a acesteia, nu vor fi depozitate materiale sau pământ provenit din săpătură și nu vor staționa mașini și utilaje de construcție asupra conductei.
Magistrala era în pământ dinainte de studiu de fezabilitate deci constructorul a știut tot timpul de ea dar a ignorat-o , a ignorat proiectul, avizele, NTSM,, și-a ignorat și neinformat oamenii care lucrau în mediu cu potențial risc de explozie!
Pele : ai o marja de eroare atat de mare incat esti complet eronat .
Adicatelea : UMB – si-a taiat singur craca de sub picioare.( de dobitoc de este ) sa bage reciclatorul in magistrala ignorand ( de nebun) toate avizele/proiectele/ PERICOLUL !
CRED CA JIGNITI PUTERRA DE GANDIRE A POPULATIEI.
Se pare că și dvs sunteți în eroare pt că în România nu constructorul trebuie să relocheze conducta pt că el nu are autorizare de lucru cu conducte de gaz ci Tranșează printr-o firmă autorizată și agreată de ei să facă acest lucru( de regulă o firmă a unui director din Transgaz)
Relocare de utilități, Gaze, Curent, Telefon, Apă, etc.Descărcare arheologică dacă este cazul CHIAR si control pentru arsenal rămas neexplodat din Războaiele Mondiale!
Totul e bine și frumos, cât nu dai de probleme. Cum apar necazuri, au grijă toți, să te funde în mocirlă. De ce nu face statul autostrăzi și să respecte legea și regulile?
Sigur cei de la TG stiau demult pe unde si cand va trece pe acolo santierul autostrazii. Pozitionarea autostrazii nu poare fi modificata si are coordonate GPS cunoscute de colaterali.
TG trebuia sa lase locul liber, cu plata sau fara (?), santierului.
Vina este numai a celor de la TG ! Trebuia, macar, sa dea lista cu succesiunea punctelor GPS, ale traseului conductei, din 5 in 5m.
Nu se poate opri un santier, care lucreaza in 3 schimburi, dupa fasoanele, țâfnele și comoditatea unor incompetenți, infantili și iresponsabili..!
Cel care lucreaza trebuie protejat, trebuie avut grija de el !
Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei pierduti și familiile lor, copii, să fie ocrotiți.
Foarte corect spus!
Așa este !
indiferent ce utilități sunt afectate beneficiarul tb sa obțină toate avizele și apoi AC, iar constructorul sa respecte ad literam condițiile. dacă utilitate nu e bine localizata sau condițiile nu sunt suficiente e vina deținătorului. dacă datele sunt corecte e constructorul vinovat. mai sunt situații (doar suntem în românica) când UAT emitent habar nu are ce e în zona și da AC ca primarul. atunci ei sunt vinovatii. Pana acum mușcă e pe căciulă constructorului, care spera sa nu se vadă din cauza întunericului.
dar a călcat pe bec (păcat de oamenii care au suferit nevinovati) și au făcut lumina pt tot județul. mai rămâne sa facă ancheta lumina
aviz cu condiții, poziții exacte și proiect de relocare exista. revlocarea tb făcută de constructor de specialitate, acreditat, sub supravegherea detinatorului de utilități înainte de orice în zona respectivă.
sunt constructori care merg cu HEI RUP!, aprind o lumânare și spera sa nu se întâmple nimic. Se pare ca au uitat și a aprins cineva una mare de tot în locul lor!
Iresponsabili TGaz trebuie sa plătescă
Intenționat a fost lăsată conducta ,care trebuia coborâtă cel puțin incă cu 1m adâncime de la cota existentă știind că trece autostrada, dublată conducta de o alta de protecție ,dar a fost lăsată anume ca să fie atinsă ,pentru a discredita constructorul, probabil T.Gaz cu un ,,dușman”care nu a putut licita la nici un tronson de autostradă !
4
Este dezastru. Din pacate marea majoritate (Anonim, Rasbaz, Contrbuabil, Motosca, etc), nu vor reusi niciodata sa iasa din Las Fierbinti. E f greu cu scoala.
aviz cu condiții, poziții exacte și proiect de relocare exista. revlocarea tb făcută de constructor de specialitate, acreditat, sub supravegherea detinatorului de utilități înainte de orice în zona respectivă.
sunt constructori care merg cu HEI RUP!, aprind o lumânare și spera sa nu se întâmple nimic. Se pare ca au uitat și a aprins cineva una mare de tot în locul lor!
Asa este! Bravo Gheorghe! Pentru ce in dreptul autostradei sunt adâncul mi mai mici? Raapunsul meu: ca sa curgă spagile!
Adâncimi…..am vrut sa zic! Este strigător la cer ce se întâmplă in tara asta!
Asa este! Bravo Gheorghe! Pentru ce in dreptul autostradei sunt adâncimi mai mici? Răspunsul meu: ca sa curgă șpăgile! Alti bani din visteria statului pentru relocare țeavă gaze! Pentru alte si alte șpăgi!
Răspunsul meu: ca sa curgă șpăgile! Alti bani din visteria statului pentru relocare țeavă gaze! Pentru alte si alte șpăgi!
dacă continua asa nu-i trebuie distrugător din afara, se descurca cu ce are-n ograda, fac treaba temeinică
O întrebare… Cum putea fi translocata conducta de gaz dacă autostrada trecea peste conductă???? O scoteau din pământ și o treceau peste autostradă?? Sau o îngropau mai adânc în dreptul autostrăzii?? Din ce am văzut în imagini la TV acolo nu era niciun excavator care sa fi săpat în zona și sa atingă conducta era un utilaj care rasa pământul dintre acelea foarte grele… Deci conducta nu putea fi mutată pentru ca pur și simplu trecea pe sub autostrada în diagonală. Lucrările alea în zonă nu începuseră în acea noapte iar cei de la transgaz ar fi trebuit să fie pe acolo și sa stabilească cu constructorul cum vor trece cu autostrada peste conducta.. Poate trebuia făcută o pasarela ceva…. Cred ca cel mai probabil vreun funcționar de la transgaz i o fi zis verbal constructorului ca poate tasa pământul în zona știind ca conducta ar fi trebuit să fie la o adâncime mult nai mare decât în realitate… Pe vremea de dinainte de 1989 când a fost construita conducta nu se gândea nimeni ca pe acolo o sa treacă o autostrada și probabil constructorii de atunci ca să arate că au terminat mai devreme cu construcțiile au neglijat adâncimea la care trebuia de fapt sa se afle Cfm proiectului… Auzi, cică au decopertat terenul..!!! După cât am văzut eu și în realitate se aduce pamand, balastru etc și se pune peste teren pentru terasament, când se face un drum, mai ales ca era o zona de câmpie nu erau prin munți sau dealuri unde trebuiau sa sape…
Adevărat toate autostrăzile au o diferență de nivel de cel puțin 70 centimetri față de cota 0 nu se impune o de copertare mai mare de 20 centimetri deci asta arata ca magistrala nu a fost amplasata la o adâncime corecta
8
Am vrut sa spun incorecta
Umbrarescu e unu din cei mai tari in lucrari de constructi autostrazi vor cei de la trans gaz sal faca specific romanesc nu de ce nu au mutat trans gazu conducta ca sa poata efectua lucrarile fara incidente doar sa stiut de conducta prin studiu de fezabilitate si vrem autostrazi cand hoti din trans gaz baga bete in roate
Pele : ai o marja de eroare atat de mare incat esti complet eronat .
Adicatelea : UMB – si-a taiat singur craca de sub picioare.( de dobitoc de este ) sa bage reciclatorul in magistrala ignorand ( de nebun) toate avizele/proiectele/ PERICOLUL !
CRED CA JIGNITI PUTERRA DE GANDIRE A POPULATIEI.
Cind sa făcut proiectul nu era acolo magistrala? Că doar nu au pus-o imediat după și nu sau pupat proiectele.Asa de mult ne place sa vedem firele de nisip din ochii celorlalți și nu parul din ochii noștri. De ce tranșează nu avea oameni în teren,oare nu au bani sa plătească salarii ?
1 la mana NU SE LUCREAZA IN 3 SCHIMBURI LA UMB PE ABSOLUT NICI UN TRONSON. Doar 2 schimburi 12h cu 30 min pauza
2 Sunt foarte , dar foarte multe nereguli la aceasta companie
3 De ce dupa incident fug inginerii prin curte ca sa semneze oamenii protectia muncii ca deah…nu mai e semnata de…ahat timp
4 Si uite cum roata se intoarce, pana mai ieri era pe santier si dadea directive sa se opreasca mai multi bani la oameni ca doar na….asa se pot face averi…o scarba de om , atat el cat si finasu
Rusine sa va fie, asa a murit si baiatu ala la Craiova si ati musamalizat totul
Am văzut aici o groapă de comentarii , Dar cum lucrez in domeniul si facem de la studii de fezabilitate DATC , PTH , DALI ,SF Etc. Si ce abrevieri mai au iele , orce inanitare pe orce santier trebuie facuta cu deviz si diriginte de santiar iar aceste avize se iau de la instituțiile abilitate , aici vorbim de toate … primari firme de distribuitie etc , in momtul in care se cere avizul pentru proiectul depus in acel aviz de santier semneza inginer proiectat verificator , asitenta tehnica proiect diriginte santier si toate instituțiile mentionate in documetatia Datc , etc asa ca transgaz si ceilati care se ascud si nu isi asuma raspunderea ca nu erau eviZe etc nu este adevarat orce proiect pelca spre avizare docometatie de la minim.6 exemplare per proiect si poate ajunge la 12 iar toate se duc la isu la primarie la cadastru la .. pe care le semneza si aia si le trimit inapoi avizate si semnate stampilate , asa că cei de la stat sa faca bine sa faca un pas in fata si sa zica nu am trimis inginerul sau echipa sa marcheze locul .. si aici subliniez firma nu se apuca sa decoperteze fara aviz si sa extinsa santierul daca nu avea autorizația de incepere pe santier
Sunteți niște oameni care nu judecăți că această firmă vreau să arate că suntem și noi în starea sa facem autobenzi că în UE este corect sa muncim noi la noi în țară
Nu vreau sa par lipsit de empatie. Dar în toată lumea asta mare, la lucrări de construcții mai apar și victime. Nu sunt de dorit de nimeni, dar se întâmplă și la americani și la italieni și la nemți, oriunde exista lucrări mari sau mici. Când se lucrează-ca de ce se lucrează, când se întârzie lucrările cu lunile și ani, ca de ce se întârzie. Ca jegurile de la Transgaz se ascund după vorbe și avize, este un lucru obișnuit, ca și respirația. Transgaz este sufocata de birocrație di incompetenta ca mai toate instituțiile statului. Oare lucrările la autostrada aceasta ay început de câteva zile și șobolani de birou de la Transgaz nu știau de existenta lucrărilor, mau ales ca semnasera niște hârtii care aveau legătură cu lucrările la autostradă. Oare au nevoie de 2,3 sau 4 ani de frecat scaune prin birouri pentru a da un aviz!!?? Sau firmele concurente UMB care nu au apucat o bucata de cașcaval apelează la tertipuri mizerabile pentru a pune bețe în roate singurei firme de construcții românești care performeaza și respecta termenele. Oricum, oricât s-ar dori, și se freacă subiectul, morți tot morți vor rămâne, și indiferent de masurile ce se vor lua, in construcții și alte domenii de activitate vor exista victime fie datorate unor erori umane, fie unor situații neoprevazute. Doar dacă ești dus cu capul vei trai cu iluzia ca lucrurile vor fi perfecte!
Foarte corect punctat. Toți incompetenții de la transgaz trași la răspundere penală pentru omor din culpa. Să plătească daune familiilor tuturor victimelor, să aibe bunul simț, măcar atât, să-si asume public vinovăția și să își trimită așa zisii specialiști,,in gaze” pe teren fizic, in persoană, când e nevoie, ziua sau noaptea. Că doar nu s-ar întârzia lucrul la autostradă din cauza unora care nu-si mișcă dosul puturos de lene și scârbă. V-a dat Dumnezeu gură, este disponibilă atâta tehnologie, comunicați între voi ca instituții și nu mai așteptați, nu vă mai pasați între voi vinovăția. Mai deșteptați-va odată, oare până când va mai zace ura și prostia în voi? Începând de la director, directoraș, secretar/secretară până la ultimul executant. Puneți mâna și reveniți-va odată, aviz pentru toate instituțiile din toate domeniile!
N.C. are perfecta dreptate…
Eu sunt tractorist
Acolo a fost sigur tern arabil, dacă bag scarificatorul după tractor cât poate el trece lejer de un metru
Cum sa bagi conducta de gaz la 1 m în pământ?
Ușor, ușor comentatorii încep sa vadă adevărul…
Citiți ce am scris eu mai sus su analizați….
Aici nu a fost un Dorel care sa bage cupa excavatorului mai adânc decât trebuia… Aici a fost o greșeală a firmei care a făcut studiul de fezabilitate, care TREBUIA SA ANALIZEZE TOATĂ PORȚIUNEA DE AUTOSTRADA PENTRU CARE A FOST PLĂTITĂ SU DA SPUNĂ, CE ȘI CUM TREBUIE FĂCU ȘI BINEÎNȚELES DACĂ ESTE FEZABILA CONSTRUCTIA… Unii au luat banii și alții câte fac treaba răspund…
Bineînțeles morții sunt de vină de obicei, dar aici nu au cum sa fie… Oamenii ăia pur și simplu tasau terenul autostrăzii fără sa știe ca în acea zonă exista o conducta de gaz… Pentru ca nu există nicăieri oe câmp indicatoare care sa arate ca sub pământ trec conducte de gaz.. Sau petrol… Ar fi fost bine sa fie de petrol ca poate rămâneau urme din loc în loc de la inteparile hotomanilor sa fure combustibil.. 🤣
Oricum pentru toți cititorii pricepuți sau nu în tehnica indiferent de domeniu citiți ce am scris mai sus.
Si umb si trans gaz si parlamentul european niste huligani hoti omoara lumea cu mumca
Este relevanta poziția romanilor în aceasta situatie: fiecare-si da cu presupusul , căutând vinovați când de asta se ocupa procurarura când 5 oameni sunt morți, fără ca cineva sa pomenească de aceștia, de familiilor lor, de durerea provocata, de copiii lor. Nimeni nu spune cum se pot evita asemenea tragedii pe viitor, iar Umbrarescu este mielușel și este liber mersi…
Vali fustratu, tu credeai ca mănânci singur în România? 😃🤣
Aici este vinovat desigur Guvernul nu contează cine a fost și cine este acum dar lucrurile au luat-o razna în România educată eșuată a șarlatanului șef ce se plimbă prin America și dă comentarii jurnaliștilor ambigui de tot râsul lumii!
Peștele de la cap se’mputè,îmi pare rău să o spun dar acesta este adevărul absolut!
Petre Țuțea a avut dreptate când a afirmat : ” -Am făcut 15 ani de pușcărie pentru un popor de idioți”. Se referea la poporul Român.
Se vrea Îngenunche REA celui mai bun
Constructor
Parerea unui lache fraierica. Se stia de acest proiect de mare anvergura inca din 2019 si de traseul urmat iar in 2017 TRANGAZ a efectuat lucrari.de modernizare si schimbare a unor portiuni de gazoduct din acea zona, oare domnii aceia,au respectat adancimea de siguranta de minim 1,80 m cum.cer studiile de specialitate plus celelalte masuri de sigurantq suplimentare??? Din 2021 se stia precis traseul viitoarei autostrazi , sapand doar un 1 m pe luna Transgaz avea timp sa reloce magistrala de gaz dar indolent, incompetenta si coruptia si-au spus cuvantul plus de asta „specialistii” Trangaz nu cred ca au folosit „acoperirea” de protectie impotriva presiunii accidentale exterioare adica invelisul de suprasiguranta
Problema este simpla .. s-a depus documentația pt. emitere avizului ..Transgaz-ul a emis avizul…la momentul începerii execuției lucrarilor se emite procesul verbal de predare amplasament …. a fost cineva de la Transgaz …sa indice pe unde are amplasate conductele si la ce adâncime la momentul predării amplasamentului ????