La începutul acestui an, Uniunea Europeană a anunțat că are 1000 de miliarde de euro în următorii 10 ani pentru pactul ecologic-Green Deal, reducerea poluării.
Vestea bună este că România va fi unul dintre marii beneficiari, vestea proastă este că România nu face nimic, nu are niciun proiect eligibil pentru a cheltui acești bani oferiți gratis.
Cel mai ridicat nivel de emisii din sectorul european al transporturilor provine din transportul rutier (73%), urmat de aviație (13%) și transportul maritim (11%). Datorită nivelului ridicat de electrificare, transportul feroviar e mult mai ecologic – doar 1,6%.
Toată Europa merge către acel „Green Deal”, adică reducerea spre zero a emisiilor de carbon, a poluării. În schimb, România parca o ia în direcția contrară. Proiecte de linii neelectrificare (Otopeni!), tergiversarea realbilitării liniei București-Giurgiu si zero kilometri de cale ferată electrificați după 1990.
Mai mult, în România anului 2020 nu există nicio stație de încărcare a mașinilor electrice pe niciun drum sau autostradă. Abia în primăvara acestui an, Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a demarat o licitație pentru instalarea de stații de încărcare vehicule electrice pe autostrăzile din România, respectiv Coridorul IV rutier, procedură contestată din cauza birocrației.
Romania de astăzi nu are echipamentele necesare dar nici muncitori calificați dar nici pe acei muncitori cu experiența de înalta calificare pentru o asemenea lucrare.
Vorbe goale aruncate in vânt prin ziarele romanești.
Forta de munca calificata va lipsește , tehnologia moderna nu va este la îndemână . Restul vorbelor sunt abureli .