Românii au cheltuit dublu la brutării și măcelării în perioada Paștelui

Publicat: 20 apr. 2023, 20:00, de Viorela Pitulice, în News , ? cititori
Românii au cheltuit dublu la brutării și măcelării în perioada Paștelui

Românii au cheltuit în perioada sărbătorilor de Paște aproape dublu la brutării, măcelării sau la magazinele locale şi de cartier, potrivit unui studiu realizat de un furnizor de servicii şi tehnologie de plată.

Per total, vânzările de produse alimentare şi de servicii specifice sărbătorii Paştelui au fost mai mari cu aproape 40%. faţă de anul trecut.

Global Payments a analizat numărul şi valoarea tranzacţiilor electronice efectuate în cele două săptămâni anterioare Paştelui, comparativ cu perioada similară din 2022, la furnizorii de carne şi în pieţele de specialitate, la brutării, magazine alimentare, supermarketuri, beauty shop-uri, magazine de jucării, la spălătorii auto sau unităţi de cazare.

„Singura reducere de buget au făcut-o la jucării. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor s-au înregistrat la comercianţii şi furnizorii de produse din carne (112%), de la 1,7 milioane de lei în 2022, la 3,6 milioane de lei în 2023; la magazinele de proximitate şi pieţele/târgurile de specialitate (97%), de la 4,1 milioane de lei în 2022, la 8,2 milioane de lei în 2023; la brutării (84%), de la 1,4 milioane de lei în 2022, la 2,6 milioane de lei în 2023″, arată cercetarea.

Mai multe tranzacții

Magazinele alimentare şi supermarketurile au fost, în acest an, cele mai căutate, cu peste 1,5 milioane de tranzacţii electronice, în valoare de aproximativ 152 de milioane de lei, ceea ce înseamnă cu o treime mai mult decât anul trecut (cu 33% mai multe tranzacţii şi cu 36% mai mare valoarea tranzacţiilor).

„Bucuria şi tradiţia Paştelui au fost reflectate în mod evident şi în cumpărăturile şi cheltuielile făcute de români în perioada acestei sărbători. Consumatorii şi-au dorit să păstreze obiceiurile şi au căutat să-şi procure produsele de la producători locali sau din pieţe şi târguri de specialitate, dar şi de la magazinele de proximitate, unde s-au înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor”, arată Global Payments.

Vânzările de produse alimentare şi de servicii specifice s-au majorat cu aproape 40%, faţă de anul trecut. Comparativ cu perioada Paştelui anterior, au fost realizate aproximativ o jumătate de milion de tranzacţii în plus, în sumă de 50 de milioane de lei.

Românii au trecut și pe la frizerii şi saloanele de înfrumuseţare. Astfel, au cheltuit cu 19% mai mult la frizerii şi saloane de înfrumuseţare şi cu 53% mai mult la magazinele cu produse cosmetice.  

Nu în ultimul rând, de Paşte, românii au lăsat aproximativ 7,5 milioane de lei la unităţile de cazare, cu 1,3 milioane de lei mai mult, comparativ cu anul trecut, ceea ce reprezintă o creştere de 21%.

Singurul segment comercial analizat unde au scăzut vânzările a fost cel reprezentat de magazinele de jucării, unde s-au cheltuit cu 36% mai puţini bani decât anul trecut.  
Global Payments este furnizor de soluţii de plată pentru România, Cehia, Slovacia şi Austria.  

Citeste si Surpriză în magazine. Cât a ajuns să coste carnea de miel, acum