Se adâncește criza pe piața mașinilor electrice. Unul dintre cei mai mari producători de baterii face concedieri și închide fabrici
![Se adâncește criza pe piața mașinilor electrice. Unul dintre cei mai mari producători de baterii face concedieri și închide fabrici](https://media.puterea.ro/gAnLe3tkn1tItKZXPZ3K8Io42kU=/1200x675/smart/filters:contrast(5):format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/09/Uzina-baterii-masini-electrice1-1024x576.jpg)
Northvolt, un important producător de baterii pentru sectorul vehiculelor electrice din Europa, a anunțat că are în vedere reducerea numărului de angajați, închiderea uneia dintre unitățile sale de producție și demararea unor discuții cu partenerii și investitorii pentru a asigura continuitatea unei fabrici din Polonia.
Cu sediul în Stockholm, Suedia, Northvolt este una dintre cele mai valoroase companii private de tehnologie din Europa, specializată în producția de baterii litiu-ion pentru industria auto. Compania colaborează cu mari producători auto europeni, printre care Volkswagen și Volvo.
În urma unei revizuiri strategice a afacerii sale, Northvolt a spus că trebuie să ia ”câteva decizii dificile cu privire la dimensiunea forţei noastre de muncă, pentru a se potrivi nevoilor unei dimensiuni reduse de operaţiuni”.
Firma nu a dezvăluit detalii despre câte locuri de muncă ar fi afectate, declarând: ”Nu au fost luate decizii finale cu privire la natura precisă a vreunei redimensionări. Rămânem în discuţii constructive cu sindicatele şi ne vom asigura că se depun toate eforturile pentru a minimiza nevoia de concedieri”.
Producătorul de baterii a citat ”un mediu macroeconomic provocator şi reevaluarea noastră ulterioară a priorităţilor pe termen scurt ale Northvolt” drept motive-cheie din spatele deciziei sale de a se lansa în acţiunea de reducere a costurilor.
”Oricât de dificil va fi, concentrarea asupra activităţii noastre de bază ne deschide calea pentru a construi o bază puternică pe termen lung pentru creştere, care să contribuie la ambiţiile occidentale de a stabili o industrie a bateriilor autohtonă”, a spus Peter Carlsson, CEO al Northvolt şi co-fondator, într-un comunicat.
Northvolt s-a confruntat cu o serie de presiuni în ultimele luni – nu în ultimul rând provocările legate de cerere cu care se confruntă industria mai largă a vehiculelor electrice.
În Europa, înmatriculările de vehicule electrice au scăzut cu 3% de la an la an în luna mai, potrivit datelor publicate în iulie de Observatorul European al Combustibililor Alternativi.
Înmatriculările de vehicule hibride plug-in au scăzut cu 10% de la an la an, la 226.000.
Northvolt s-a confruntat, de asemenea, cu presiuni pentru a-şi îndeplini obiectivele de producţie înalte.
În iunie, compania a înregistrat un eşec semnificativ atunci când BMW, anterior un partener cheie, a anulat o afacere în valoare de 2 miliarde de euro pentru livrarea de baterii EV începând din 2024. BMW a declarat la acea vreme că afacerea a fost anulată din cauză că Northvolt nu a putut livra la timp.