Se schimbă regulile în trafic: mai multe mașini, interzise în orele de vârf. Stelian Bujduveanu: Suntem singurii care nu au o reglementare clară

Publicat: 14 oct. 2025, 19:02, de Corina Oprea, în ACTUALITATE , ? cititori
Se schimbă regulile în trafic: mai multe mașini, interzise în orele de vârf. Stelian Bujduveanu: Suntem singurii care nu au o reglementare clară

Primăria Capitalei vrea să introducă, din luna noiembrie, restricții pentru circulația mașinilor de aprovizionare și a autospecialelor de salubrizare în București, în intervalele orare 07:00–10:00 și 16:00–19:00. Proiectul, inițiat de primarul interimar Stelian Bujduveanu, are scopul de a fluidiza traficul în orele de vârf și ar putea reduce numărul de vehicule aflate simultan pe străzile orașului cu peste 150.000.

Stelian Bujduveanu, despre noua măsură

Primarul general interimar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, a anunțat că proiectul de hotărâre privind restricționarea circulației vehiculelor de marfă și a celor destinate colectării deșeurilor a fost deja introdus în dezbatere publică. Dacă va fi aprobat de Consiliul General, măsura ar urma să se aplice din luna noiembrie.

„În alte municipii există aceste regulamente și noi, la nivel de Românie, suntem singurii care nu avem o reglementare clară când se poate face aprovizionarea și ridicarea deșeurilor. De aceea, am venit cu un proiect care reglementează două intervale orare exceptate, în care nu se mai pot face aceste ridicări de deșeuri și de aprovizionări, între 7:00 și 10:00 și în intervalul 16:00–19:00, când este cel mai aglomerat”, a explicat edilul.

Bujduveanu a adăugat că operatorii de transport vor avea la dispoziție o fereastră de șase ore în care să-și desfășoare activitatea, astfel încât să nu fie afectați semnificativ.

Consultări cu transportatorii și operatorii economici

Primăria Capitalei va relua, în această lună, consultările cu reprezentanții industriilor afectate — transportatori, operatori HoReCa și retaileri — pentru a analiza propunerile de ajustare a proiectului.

„Această dezbatere o vom relua cu fiecare categorie în parte, fie că vorbim de industria HoReCa, fie că vorbim de transportatori și de mari retaileri, pentru a vedea care sunt îmbunătățirile pe care le putem aduce. Transportul de persoane nu va fi stingherit, iar transportul de medicamente, urgențele medicale și intervențiile la avarii nu vor fi restricționate”, a precizat primarul.

Potrivit acestuia, scopul măsurii este de a asigura prioritate traficului esențial din orele de vârf – părinți care își duc copiii la școală, angajați care merg la serviciu și mijloacele de transport public.

Reducerea traficului cu 15% și amenzi pentru nerespectare

Municipalitatea estimează că introducerea acestor restricții ar putea duce la o reducere cu cel puțin 15% a traficului din Capitală. Pe lângă fluidizarea circulației, măsura ar urma să îmbunătățească timpii de deplasare ai mijloacelor de transport public și să reducă poluarea în orele de vârf.

Proiectul prevede amenzi între 3.000 și 5.000 de lei pentru firmele care nu respectă noile reguli. De la restricții vor fi exceptate autovehiculele serviciilor de urgență, cele care asigură ordinea publică, intervențiile pentru avarii, transporturile medicale urgente și aprovizionarea critică a unităților sanitare.

Măsură existentă deja în alte orașe din România

Potrivit raportului de specialitate al Primăriei, măsuri similare au fost deja implementate în orașe precum Cluj-Napoca, Timișoara, Sibiu, Craiova, Satu Mare, Oradea, Constanța și Brașov, unde rezultatele au fost pozitive.

„Această reglementare este o normalitate pentru municipiul București și, din datele noastre, putem ameliora traficul cu cel puțin 15%”, a spus Stelian Bujduveanu, subliniind că hotărârea ar putea fi adoptată în termen de 30 de zile, pentru a intra în vigoare în luna noiembrie.