Generația „zoomer” (născută între mijlocul anilor 1990 și începutul anilor 2010) este cunoscută pentru atitudinea sa relativ discretă față de alcool și droguri. Însă situația ar fi putut începe treptat să se schimbe în rău, scrie Newsweek. Astfel, „Generația Z” ajunge treptat din urmă generațiile mai în vârstă în ceea ce privește consumul de alcool.

Adulții „buzzers” au început să consume mai des băuturi

Studiul Bevtrac, care a acoperit 15 țări din întreaga lume (Australia, Brazilia, Canada, China, Germania, Franța, India, Italia, Japonia, Mexic, Spania, Africa de Sud, Taiwan, Regatul Unit și Statele Unite), a arătat că adulții „buzzers” au început să consume alcool mai des. Dacă în martie 2023, 66% dintre respondenți au afirmat că au băut alcool în ultimele șase luni, în martie anul acesta ponderea acestor persoane crescuse deja la 73%. Creșterea în Statele Unite a fost impresionantă – de la 46% la 70%.

Sondajul a arătat, de asemenea, că Generația Z consumă mai multe băuturi alcoolice tari și își extinde gama consum în ceea ce privește băuturile alcoolice.

În același timp, milenialii sunt mai predispuși să bea în baruri, în timp ce opusul este valabil pentru generațiile mai în vârstă. Aproape jumătate dintre membrii Generației Z au raportat că un bar a fost ultimul loc în care au băut, în timp ce doar puțin peste o treime dintre persoanele în vârstă au spus acest lucru.

Moderația în consumul de alcool este o „tendință în creștere”

Expertul în analiză a consumatorilor, Richard Galstead, a remarcat într-un comentariu acordat revistei Newsweek că atitudinea generației tinere față de alcool se explică nu atât prin viziunea lor asupra lumii, cât prin situația lor financiară.

Totuși, el a recunoscut că moderația în consumul de alcool este o „tendință în creștere” în rândul tuturor generațiilor.

„Adulții de toate vârstele aleg să bea mai puțin, iar atunci când beau, își doresc o experiență mai captivantă. Aceasta înseamnă că inovația va deveni și mai importantă, iar băuturile alcoolice ar putea deveni mult mai susceptibile la schimbarea tendințelor, la fel ca industria modei”, a spus el.