Pe 7 februarie 2020, înainte de pandemia de Coronavirus, o femeie din Timișoara a plătit 4.000 de euro pentru o vacanţă pe care urma să o petreacă împreună cu fiica sa în Zanzibar, în perioada 1 aprilie 2020 – 19 aprilie 2020. Potrivit contractului, sejurul includea pachetul de servicii de călătorie, cazarea, în camera dublă, pensiune completa în safari şi all inclusive în Zanzibar, transferurile între localităţi, precum si program turistic inclus.
Între timp a venit pandemia, vacanța s-a anulat, dar clienta nu și-a mai primit nici până acum banii de la agenția de turism.
Văzând că nu are șanse de rezolvare amiabilă a problemei și să-și primească banii înapoi, femeia a apelat la justiție și a intentat proces. Magistrații au admis cererea de judecată şi au obligat agenţia de turism să îi achite clientei cei 4.000 de euro plătiţi pentru vacanţa anulată. Sentinţa nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.
Femeia a arătat că „deşi iniţial i s-a comunicat că va primi banii până la sfârşitul lunii mai, până la data respectivă nu a primit nici o sumă de bani”. Rămasă şi fără vacanţă, şi fără 4.000 de euro, turista a sesizat şi Protecţia Consumatorului, care i-a comunicat că a fost sesizată Poliţia pentru că „operatorul economic nu poate fi identificat la adresă menţionată în reclamaţie si nu mai răspunde la apelurile telefonice repetate”.
Magistrații au admis cererea de judecată şi au obligat agenţia de turism să îi achite clientei cei 4.000 de euro plătiţi pentru vacanţa anulată. Sentinţa nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.