Tendințe pe piața dezvoltărilor de clădiri hoteliere în prag de 2024

Publicat: 14 nov. 2023, 14:00, de Andrei Ceausescu, în ACTUALITATE , ? cititori
Tendințe pe piața dezvoltărilor de clădiri hoteliere în prag de 2024

În ultimii ani, piața hotelieră din România a înregistrat o dezvoltare semnificativă, evidențiindu-se atât prin creșterea cheltuielilor de consum, cât și prin intensificarea cererii pentru servicii turistice.

Această expansiune este susținută de evoluțiile din transportul aerian, incluzând deschiderea Aeroportului Internațional Brașov și extinderea Aeroportului Mihail Kogălniceanu, care au contribuit la stimularea turismului pe litoral și în stațiunile montane. Pe lângă gradul de confort și calitatea serviciilor, atractivitatea destinațiilor turistice este influențată de facilitățile oferite, de evenimente, de puterea brandurilor hoteliere și de promovare. Nordis Group anunță că va deschide Hotelul din stațiunea Mamaia Nord și va dubla astfel capacitatea de cazare în unități clasificate la 5 stele pe litoralul românesc.

Evoluția pieței hoteliere 

Anul 2022 a marcat o perioadă de revenire pentru piața hotelieră din România, atingând un nivel record de 861 milioane de dolari. Proiecțiile indică o evoluție pozitivă pe segmentul hotelier, fiind estimate venituri care vor depăși un miliard de dolari în următoarea perioadă, respectiv până la începutul anului 2024.

O caracteristică distinctivă a pieței hoteliere din România este că, în opoziție cu alte piețe din țările Europei Centrale și de Est, aceasta nu depinde în mod similar de turismul internațional. Aproximativ 86% dintre turiștii cazați în țara noastră sunt români, indicând astfel o oportunitate de creștere și subliniind necesitatea unei campanii de promovare a turismului românesc la nivel global, cu scopul de a atrage și turiști străini. Numărul turiștilor străini care vizitează România a înregistrat o creștere constantă în ultimii ani, iar în fruntea acestui clasament se află turiștii germani și italieni, care reprezintă o treime din totalul turiștilor cazați din Uniunea Europeană.

Accesibilitatea sejururilor constituie un criteriu deosebit de important în atragerea turiștilor, dat fiind faptul că România este o destinație cu costuri semnificativ mai accesibile în comparație cu majoritatea țărilor membre UE. În medie, turiștii alocă 15,4% din buget pentru restaurante și baruri, 4,7% pentru transport și aproape jumătate din cheltuielile totale pentru cazare.

În prezent, după o perioadă atipică, atât turismul de agrement, cât și cel de afaceri își revin, iar pe piața hotelieră din România se anunță câteva deschideri semnificative. În perioada următoare, sunt programate inaugurările mai multor hoteluri noi în România, majoritatea având în medie sub 100 de unități de cazare. Pentru a face o comparație, cel mai mare hotel ce urmează să fie finalizat și deschis în București va avea un total de 225 de unități, în timp ce pe litoral, echipa Nordis Group se pregătește să inaugureze Nordis Hotel Mamaia, considerat cel mai mare hotel de leisure de 5 stele din România. Acest hotel are o capacitate de 712 camere și apartamente, oferind o gamă variată de facilități și servicii, inclusiv cel mai mare SPA din țară, piscine interioare și exterioare, centru de fitness, 12 restaurante și cafenele, plajă privată, loc de joacă și sală de gaming, ballroom și sală polivalentă, cinema VIP și săli de conferințe.

În ceea ce privește investițiile și dezvoltările în sectorul hotelier, investitorii au orientat atenția către proiecte mai mici, având în jur de 100-150 de unități. Nordis Group adoptă însă o viziune distinctă, având ca scop să scrie istorie. Obiectivul lor este să pătrundă pe piața internațională și să atragă turiști interesați de stilul de vacanță din cele mai populare stațiuni românești.

Stațiunea Mamaia a înregistrat un sezon de succes în 2023, cu un grad de ocupare aproape de 100% în mai multe rânduri. Acest lucru nu doar a consolidat poziția stațiunii în topul destinațiilor turistice din România, ci a și reconfirmat meritele sale, aducându-i titlul de „Destinația Anului 2023”.

În zonă se întâmplă lucruri favorabile, inclusiv oficializarea Stațiunii Mamaia Nord, o decizie ce va atrage investiții semnificative. Guvernul României a alocat 10 milioane de euro pentru dezvoltarea turismului, din care 8 milioane de euro vor fi direcționate către Organizațiile de Management al Destinațiilor (OMD). Aceste resurse vor fi folosite pentru îmbunătățirea infrastructurii turistice, sporirea accesibilității și durabilității destinațiilor, precum și pentru elaborarea de strategii de dezvoltare și promovare.

OMD Mamaia-Constanța se angajează să promoveze litoralul românesc, inclusiv prin participarea la târguri internaționale de turism. Aceasta contribuie la atragerea unui număr mai mare de turiști străini în stațiune, un obiectiv împărtășit și de Nordis Group, care urmărește să devină cunoscut odată cu inaugurarea celui mai mare concept de leisure de 5 stele din România.

Provocări și oportunități în industria hotelieră

Este benefic ca toate industriile interdependente să se dezvolte simultan pe mai multe fronturi și în diverse regiuni ale țării. Așa cum expansiunea piețelor de afaceri influențează direct creșterea cererii pentru hoteluri premium în călătoriile de afaceri, la fel și creșterea solicitărilor pentru experiențe de lux și exclusiviste depinde de dezvoltarea facilităților dorite de consumatori. Faptul că Nordis Group dezvoltă ansambluri hotel & residence în zone cu interes ridicat și exact în această perioadă s-a deschis aeroportul din Brașov, iar Mamaia Nord a căpătat statutul de stațiune în mod oficial pentru a putea atrage investiții, reprezintă cazuri favorabile, ce sporesc apetitul investitorilor.

Provocarea cheie în industria hotelieră constă în construirea cu o viziune pe termen lung, respectând norme de construire și sustenabilitate care să îndeplinească așteptările de mâine referitoare la eficiența energetică, tehnologii și nivelul de confort, inclusiv un mix care să răspundă cerințelor turiștilor. Ansamblul de 5 stele Nordis Mamaia este dezvoltat conform standardelor GREEN Homes, utilizând soluții ecologice care asigură o eficiență energetică ridicată și promovează un comportament responsabil.

Resursa umană reprezintă un alt aspect ce poate fi considerat o provocare, începând de la identificarea candidaților potriviți, până la formarea lor și mai ales, la menținerea lor în cadrul organizației. Cu o experiență de peste 30 de ani în industria ospitalității, Corneliu Ghimbășanu, General Managerul Nordis Hotel Mamaia de 5 stele, construiește o echipă de profesioniști pasionați, cu o viziune orientată către calitate, ospitalitate și performanță.

Pe termen lung, una dintre provocările majore este păstrarea atractivității hotelurilor românești, având în vedere că oamenii au devenit obișnuiți să călătorească, să exploreze și sunt în permanență în căutarea experiențelor inedite.

În prezent, România devine o atracție și prin prisma evenimentelor de tip festival organizate  în orașele mari ale țării, ce dobândesc renume internațional. Cu o viziune ce înglobează factorul evenimentelor, ansamblul Nordis Mamaia include o sală polivalentă cu o capacitate de 1.000 de locuri și un ballroom. Aceste facilități vor găzdui evenimente pe tot parcursul anului, inclusiv concerte, conferințe și workshopuri.

Începând cu primăvara anului 2024, plaja privată Nordis Mamaia va fi amenajată conform standardelor Blue Flag, asigurând un nisip de calitate, un aspect care constituie o provocare constantă, dată fiind influența fluxului valurilor asupra compoziției nisipului în apropierea malului. Beneficiind de beach bar și servicii de 5 stele, plaja Nordis Mamaia va fi referință într-un timp scurt, atât în ceea ce privește estetica plajei, cât și funcționalitatea și serviciile oferite.

Nordis Hotel Mamaia va dubla capacitatea de cazare de 5 stele de pe litoral

Hotelul de 5 stele Nordis Mamaia se pregătește să își deschidă porțile în următoarea perioadă a acestui an, promițând să devină un resort de referință, care să stabilească un nou standard în turismul românesc, atât la nivel național, cât și în special la malul mării.

În prezent, se lucrează la finalizarea SPA-ului, unde se aplică mozaicul în piscine și se efectuează ultimele finisaje. Investiția în cel mai mare SPA, întins pe 3.200 mp, se ridică la 2,2 milioane de euro. Întregul proiect Nordis Mamaia va atinge o valoare de piață de peste 400 de milioane de euro și va reprezenta, la finalizare, cea mai mare dezvoltare mixtă din România, cu o suprafață totală construită de 250.000 mp.

Obiectivul companiei este ca Nordis să devină brandul de referință în oferirea de experiențe de 5 stele, atât la malul mării, cât și la munte. Pe litoral, în prezent, nu există un hotel de 5 stele cu peste 400 de camere deschis tot timpul anului. Însă, Nordis Mamaia aduce o premieră prin inaugurarea unui hotel cu 712 camere și apartamente cu două camere, care beneficiază de finisaje și facilități premium, mobilier de înaltă calitate și, mai presus de toate, de vedere către mare și lac.

Deschiderea hotelului tot timpul anului înseamnă acces la o experiență unică pe litoralul românesc: un SPA de 3.200 mp cu piscine interioare și numeroase camere pentru tratamente și terapii inovatoare, 12 restaurante și cafenele, o sală polivalentă și un ballroom pentru evenimente, o galerie comercială cu branduri premium, cinema VIP și servicii de 5 stele, precum valet parking, concierge, room service și curățenie în cameră.

Nordis Mamaia aduce pe litoralul românesc un concept nou de vacanță la malul mării, de 365 zile pe an, prin opțiunile diverse în materie de leisure, entertainment și business.

Wellness travel – Datorită poziționării între mare și lac, un sejur la Nordis Mamaia, în orice perioadă a anului, favorizează îmbunătățirea sănătății și a stării de spirit prin petrecerea timpului în zone înconjurate de apă.

În cadrul resort-ului este prevăzută o clinică de recuperare medicală, care va întregi pachetul de servicii wellness și va contribui la clasificarea ansamblului drept destinație de wellbeing.

Business destination – Prin prisma serviciilor oferite, dar mai ales a facilităților disponibile în cadrul ansamblului, Nordis Mamaia este destinația ideală pentru desfășurarea de teambuildinguri, conferințe și evenimente de afaceri, oferind multiple facilități pentru turismul de business:

– săli de conferință dotate cu aparatură de ultimă generație;

– sală polivalentă care poate găzdui o varietate de evenimente;

– diversitate de restaurante și cafenele, ofertante atât pentru mese în echipă cât și pentru cine de afaceri;

– serviciu de concierge disponibil 24/7;

– opțiuni de petrecere a timpului liber și activități de relaxare între ședințe.

Private events & more – Pe partea cu lacul Siutghiol este prevăzut un ponton de promenadă și ballroom pentru evenimente private precum aniversări, nunți, botezuri sau gender reveal. Conceptul deosebit, bazat pe îmbinarea dintre localizarea pe malul lacului, designul deosebit și serviciile de 5 stele, garantează că evenimentele desfășurate la Nordis Mamaia vor fi într-adevăr magice.

Sport & wellbeing lovers – Marea Neagră este întotdeauna pregătită să ofere doze de adrenalină și vitalitate, prin sporturi nautice precum kitesurfing, windsurfing, ski nautic sau plimbări cu ski-jetul sau cu yachtul.