Trafic record de mărfuri în porturile maritime româneşti, în 2021. Maximum istoric la cereale

Publicat: 02 feb. 2022, 13:50, de Puterea.ro, în ESENȚIAL , ? cititori
Trafic record de mărfuri în porturile maritime româneşti, în 2021. Maximum istoric la cereale

Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat, anul trecut, cel mai mare nivel din istoria porturilor maritime româneşti –  67,5 milioane tone, ceea ce înseamnă o creştere de 11,77% faţă de un volum de 60,3 milioane tone în anul 2020, potrivit Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa. Aproape 40% din acest trafic reprezintă cerealele, care au atins și ele un maximum istoric.

Anterior, cei mai buni ani au fost 2019, cu un trafic în valoare de 66,6 milioane tone, urmat de 1998 – de 62,3 milioane tone și 2008 – 61,8 milioane tone. Ca de obicei, cea mai mare pondere în traficul de mărfuri o deţin cerealele, anul trecut fiind înregistrată o creștere de peste 3 milioane tone, până la 25,17 milioane tone.

„În traficul total, cea mai mare pondere, de 37,3%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 10%, articole diverse 9,2%, produse petroliere 8,1%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,1%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6,1%, şi combustibili minerali solizi, cu 5,1%”, a declarat directorul CNAPM Constanţa, Florin Goidea.

Din traficul total, 76% reprezintă trafic maritim şi 24% reprezintă traficul fluvial. Atât traficul maritim, cât şi cel fluvial au înregistrat creşteri semnificative. Traficul maritim a crescut cu 13,44%, la 51,62 milioane tone, iar cel fluvial cu 6,7% şi a atins 15,86 milioane tone, faţă de 2020″.

Record absolut la cereale

Traficul de cereale a atins un record absolut de 25,17 milioane tone, în 2021, faţă de 21,9 milioane tone în 2020, fiind cel mai mare trafic de cereale înregistrat, consolidând poziţia portului Constanţa de hub european de cereale.

Creşteri au mai fost înregistrate și la petrol brut, produse petroliere, combustibili minerali solizi, produse metalice, minereuri, seminţe uleioase şi fructe oleaginoase.

La polul opus, se află îngrăşămintele, produsele chimice şi celuloza şi deşeurile de hârtie. S-a redus și traficul de containere – 6,16 milioane tone în 2021, comparative cu 6,34 milioane tone înregistrate 2020. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în numărul de TEU-uri, respectiv 631.964 în 2021, comparativ cu 643.727 în 2020.

„14.604 nave au făcut escale în porturile maritime româneşti în 2021, faţă de 14.380 nave în 2020. În portul Constanţa zona Constanţa, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 61,2 milioane tone, faţă de 53,84 milioane tone în 2020. În portul Constanţa zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 6 milioane tone, comparativ cu 2020, când s-au înregistrat 6,15 milioane tone. În portul Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2021 a fost de 338.472 tone, faţă de 2020, când s-au înregistrat 366.445 tone”, se mai precizează în comunicat.