Trenuri în siguranță sau reguli noi? Cum vor fi tratate incidentele la CFR
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/10/Investitie-de-peste-16-milioane-de-euro.-CFR-lanseaza-vagoane-bar-bistro-cu-mancare-gatita-si-bauturi.png)
Revizorii CFR scapă de turele de noapte și de zilele de sărbătoare, iar conducătorii de ture preiau responsabilitatea avizării incidentelor. Guvernul adoptă astăzi modificările care simplifică procedurile și folosesc mai eficient personalul feroviar, menținând siguranța trenurilor.
Ce se schimbă concret
În prezent, aproximativ 150 de revizori din cadrul Revizoratelor Regionale de Siguranță a Circulației monitorizează accidentele și incidentele feroviare, lucrând în ture de 12 ore, inclusiv în weekend și sărbători legale. Noua hotărâre transferă atribuția de avizare a accidentelor și incidentelor către conducătorii turelor de serviciu de la Regulatoarele de Circulație Regionale.
Astfel:
- Revizorii nu vor mai fi obligați să participe la ture de noapte sau în zile festive pentru avizarea incidentelor.
- Ei se vor putea concentra pe controlul activ în teren, în conformitate cu programele aprobate ale fiecărei sucursale regionale.
- În același timp, conducătorii turelor de serviciu vor prelua responsabilitatea de a face încadrarea preliminară a incidentelor și de a coordona intervențiile, fără a fi suprasolicitați și fără a afecta fluxul circulației trenurilor.
Beneficii pentru CFR și siguranța feroviară
Ministerul Transporturilor argumentează că măsura va permite: reducerea cheltuielilor de personal, prin eliminarea orelor suplimentare de noapte și în zile festive; creșterea eficienței controlului în teren, prin eliberarea revizorilor de sarcinile birocratice de avizare; optimizarea resurselor existente, fără a fi nevoie de noi angajări sau investiții suplimentare.
Practic, schimbarea propusă își propune să simplifice procedurile și să folosească mai eficient personalul existent, contribuind totodată la creșterea siguranței feroviare.
Cum va funcționa noul mecanism
Conducătorii de ture vor fi responsabili să întocmească fișele de avizare ale incidentelor și să transmită informațiile către revizoratul general, către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) și către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER). Totodată, operatorii economici implicați în transportul feroviar trebuie să asigure prezența rapidă a reprezentanților proprii la locul incidentului și să colaboreze cu investigatorii.
NF-53