Trenurile de marfă din România merg cu o viteză medie de doar 18 km/oră

Publicat: 26 oct. 2021, 14:35, de Otilia Caloian, în ECONOMIE , ? cititori
Trenurile de marfă din România merg cu o viteză medie de doar 18 km/oră

România nu poate fi competitivă în Europa în ceea ce priveşte transportul feroviar de marfă, în condiţiile în care viteza medie este de circa 18 km pe oră, a declarat Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), într-o conferinţă de specialitate.

„Ca priorităţi ale asociaţiei noastre – sunt puse într-o anumită ordine: educaţia, sistemul dual în universităţi, cercetare şi dezvoltare. Avem nevoie de şcoli tehnice pentru că vedem din ce în ce mai mult lipsa specialiştilor în producţie, stabilizarea pieţei de vehicule, dezvoltarea infrastructurii atât de transport rutier, cât şi de transport feroviar. Nu putem să fim competitivi în Europa la transportul feroviar de marfă cu o viteză medie de circa 18 kilometri pe oră. Suntem la coada Europei”, a menţionat Adrian Sandu, in cadrul unei conferințe de profil, citat de Agerpres.

Acesta a subliniat că este nevoie de o integrare locală a componentelor şi furnizorilor în România. „Atât Dacia, cât şi Ford, au nevoie de furnizori cât mai aproape de uzinele de producţie, astfel încât să evităm pe viitor probleme de genul celor apărute din cauza pandemiei sau a condiţiilor de transport nefavorabile”, a adăugat reprezentantul ACAROM.

Adrian Sandu a menţionat ca actori principali ai industriei auto: Dacia, cu două uzine şi un centru de logistică, Ford, cu două facilităţi de producţie – una de motoare şi una de vehicule – „plus o mulţime de furnizori prezenţi pe platforma de la Craiova”. De asemenea, al treilea actor ca importanţă este reprezentat de furnizorii de componente auto (600 de companii) care generează circa 68-70% din cifra de afaceri totală a sectorului auto.

„Comisia Europeană pune o presiune din ce în ce mai mare asupra emisiilor de CO2 şi împinge industria auto către o electrificare forţată, neluând în calcul cum va fi produsă energia electrică ce va fi consumată de viitoarele vehicule electrice, neluând în calcul adaptarea sistemului de transport al mărfurilor care în prezent utilizează preponderent camioane alimentate cu motorină şi, de asemenea, neluând în calcul adaptarea infrastructurii de transport şi încărcare a vehiculelor electrice într-un viitor apropiat”, a adăugat secretarul general al asociaţiei.

ACAROM – Asociaţia Constructorilor de Automobile din România – este o asociaţie de tip profesional şi patronal compusă din societăţi comerciale care desfăşoară activităţi în industria de automobile, asociate în scopul reprezentării intereselor sectorului automobile.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele