Wizz Air bună de plată, pentru că a anulat o cursă pentru care un pasager din Iași avea bilet

Publicat: 22 ian. 2024, 11:19, de Magda Marincovici, în ACTUALITATE , ? cititori
Wizz Air bună de plată, pentru că a anulat o cursă pentru care un pasager din Iași avea bilet

Compania Wizz Air a fost condamnată la plata a 400 de euro, deoarece a  anulat o cursă pentru care un ieșean avea bilet. Judecătorii au respins argumentele companiei care a invocat ”forța majoră”.

La 20 decembrie anul trecut, un ieșean a cumpărat bilet pentru zborul Wizz Air pe ruta Dortmund-Iași. Dar zborul spre Iași a fost anulat fiind invocată ceața și ”expirarea timpului de serviciu”. Avionul care opera pe ruta Iași-Dortmund-Lviv-Dortmund-Iași a plecat din Lviv, dar din cauza ceții nu a putut ateriza la Dortmund. Avionul a fost dirijat spre Bonn și nu a mai putut reveni la Dortmund. Astfel, s-a anunțat anularea zborului spre Iași, din cauza condițiilor meteo și a faptului că expirase  timpul de lucru.

”Apelanta nu se poate prevala de propria culpă, constând în întârzierea zborului anterior, de natură să nu îi permită aterizarea pe aeroportul din Dortmund din cauza condiţiilor meteorologice”, au spus judecătorii.

„În aceste condiţii, împrejurările excepţionale invocate de pârâtă reprezentate de condiţiile meteo nefavorabile pe aeroportul de aterizare al unui zbor precedent efectuat cu aceeaşi aeronavă care urma să efectueze şi zborul anulat nu sunt de natură să o exonereze de răspundere, astfel că tribunalul nu poate reţine existenţa cazului exonerator de răspundere invocat de către apelantă”, au conchis magistrații, citați de Ziarul de Iași.

Ce spune Regulamentul

Conform Regulamentului CE 261/2004, pasagerii au dreptul la o compensație cuprinsă între 250 și 600 de euro, în funcție de lungimea zborului, în cazul curselor anulate. Operatorii aerieni sunt scutiți de plata compensației doar în cazul apariției unor împrejurări excepționale care nu au putut fi evitate în pofida tuturor măsurilor posibile, ori dacă operatorul anunță anularea zborului cu cel puțin două săptămâni înainte sau cu cel puțin o săptămână înainte, dacă oferă o redirecționare care ar permite pasagerului să ajungă la destinația dorită cu cel mult două ore de întârziere.

Astfel, potrivit deciziei judecătorilor care este definitivă, compania este obligată să achite ieșeanului 400 de euro, inclusv cheltuielile de judecată.