Wizz Air, obligată să plătească suplimentar 1,4 milioane de euro pentru zboruri întrerupte

Publicat: 17 ian. 2024, 18:24, de Cristian Matache, în ACTUALITATE , ? cititori
Wizz Air, obligată să plătească suplimentar 1,4 milioane de euro pentru zboruri întrerupte

Wizz Air va plăti încă 1,2 milioane de lire sterline pasagerilor pentru a încheia acțiunea de control a autorității de reglementare a aviației din Marea Britanie.


Compania Wizz Air Holdings Plc va plăti o sumă suplimentară de 1,2 milioane de lire sterline (1,4 milioane de euro) către clienți ca despăgubire, în încercarea companiei aeriene cu costuri reduse de a pune capăt acțiunii de impunere inițiată de autoritatea de aviație a Regatului Unit referitoare la plățile pentru zborurile anulate sau întârziate.

Wizz Air, cu sediul în Budapesta, Ungaria, a reexaminat 25.000 de cereri la cererea Autorității de Aviație Civilă, dintre care 6.000 au dus la o plată suplimentară către clienți. Aceasta se traduce în aproximativ 200 de lire sterline per client în medie, cu toate că unii ar putea primi despăgubiri mai mari.

Acțiunea de impunere a CAA împotriva Wizz datează din vara anului 2022, când operatorul a avut dificultăți în a face față ritmului de revenire a călătoriilor aeriene după pandemie. În iulie, regulatorul a declarat că a primit plângeri conform cărora compania aeriană nu rambursează cheltuieli precum zboruri de înlocuire, transferuri și costuri de hotel atunci când zborurile lor au fost anulate sau întârziate.

Wizz a afirmat că a „îndeplinit pe deplin” angajamentul semnat cu CAA și că regulatorul a efectuat verificări ale unui eșantion aleatoriu de cereri și a confirmat că compania aeriană respectă pe deplin acordul.

CAA a instruit, de asemenea, compania aeriană să facă modificări în sistemele sale pentru a se asigura că viitoarele cereri de despăgubire sunt tratate corespunzător.

Paul Smith, directorul pentru consumatori la CAA, a declarat că rezultatul este o veste bună pentru pasageri, dar că astfel de intervenții nu ar trebui să fie necesare.

Deși salutăm măsurile luate de Wizz Air după ce a dat greș în tratarea pasagerilor afectați, companiile aeriene ar trebui să aibă grijă în mod obișnuit de clienți și să respecte drepturile acestora atunci când zborurile sunt întârziate sau anulate„, a spus Smith.