Zid prăbușit la metrou pe Magistrala 2 și incendiu pe Magistrala 1, datorită infiltrațiilor de apă

Publicat: 13 iun. 2025, 16:16, de Alice Călin, în Transporturi , ? cititori
Zid prăbușit la metrou pe Magistrala 2 și incendiu pe Magistrala 1, datorită infiltrațiilor de apă
Sursă foto: Colaj Puterea / Club Feroviar / Zid prăbușit la metrou

Ploile torențiale care au lovit Capitala în ultimele săptămâni au produs mai multe incidente la rețeaua de metrou. Infiltrațiile de apă au dus la prăbușirea unui zid pe Magistrala 2, la stația Piața Sudului. Însă acesta nu este singurul loc unde au fost semnalate infiltrații. La stația Dristor 2 a avut loc un incendiu după ce apa a ajuns la o șină încărcată electric. 

Incidentul de la Piața Sudului, pe Magistrala 2

Potrivit imaginilor obținute de Club Feroviar și confirmate de liderul sindical, Marian Artimon, zidul prăbușit sub peronul de la Piața Sudului era format din blocuri de BCA montate încă din anul 1983, în perioada construirii Magistralei 2.

Zidul afectat era parte din structura de rezistență secundară și s-a degradat treptat în urma infiltrării apei. Liderii sindicali afirmă că prăbușirea este o consecință directă a subfinanțării cronice a Metrorex, care nu a putut efectua lucrările necesare de reparații și modernizare. Magistrala 2, care face legătura între Tudor Arghezi și Pipera, este una dintre cele mai circulate din rețeaua bucureșteană de metrou.

Pericole și pe alte magistrale. Lucrările au fost amânate timp de 15 ani

Cel mai grav incident raportat în subteran a fost însă pe Magistrala 1, la stația Dristor 2, unde apa a ajuns pe șina a treia. Aceasta componentă alimentează trenurile cu energie electrică de 750 de volți. În urma contactului cu apa, izolatorii au luat foc.

„Am trecut și prin foc, și prin apă, pentru a putea să ținem metroul în funcțiune pentru bucureșteni”, a declarat Marian Artimon, reprezentant al Unitatea – Sindicatul Liber Metrou.

Fotografiile și mărturiile oferite de angajați Metrorex arată o infrastructură vulnerabilă, afectată de ani de amânări și lipsa investițiilor. Potrivit sindicatelor, metroul funcționează la limită, iar situații precum cele din ultimele zile ar putea deveni tot mai frecvente.

Problemele apărute la stația Piața Sudului reflectă un fenomen mai amplu. Sindicatele spun că lipsa fondurilor și subcompensarea activității Metrorex de către stat au dus la amânarea unor reparații esențiale. Deși infrastructura este veche de aproape 40 de ani, nu au fost făcute niciodată modernizări majore pe tronsoanele cele mai aglomerate.

„De 15 ani de zile, de când metroul este subfinanțat, tot amânăm de la an la an tot felul de lucrări extrem de necesare.”, a mai adăugat liderul de sindicat.

Un incident similar a avut loc în 2023 la stația Eroilor 1, unde tencuiala plafonului s-a desprins în urma unor infiltrații. Și atunci, principala cauză a fost lipsa întreținerii constante a rețelei de metrou.