Vânzările online de mobilă au crescut cu 600% în perioada stării de urgență

Publicat: 11 oct. 2020, 12:28, de Aurel Drăgan, în ESENȚIAL , ? cititori
Vânzările online de mobilă au crescut cu 600% în perioada stării de urgență

Starea de urgență stabilită de autorități din cauza pandemiei de COVID-19 a convins mulți oameni să își renoveze locuințele și să își îmbunătățească confortul, ceea ce a dus și la creșterea vânzărilor de mobilă.

Vânzările online de mobilă fabricată în România au crescut de şapte ori în perioada stării de urgenţă, comparativ cu anul 2019, iar românii au cheltuit, în medie, cu 12% mai mult raportat la perioada de referinţă, arată rezultatele unui studiu de specialitate.

Conform studiului Mobexpert, căutările românilor pe Google pentru amenajarea terasei au crescut cu 53% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar cele pentru amenajarea balconului s-au majorat cu 51%. În acelaşi timp, s-a observat o creştere şi în interesul pentru amenajarea bucătăriei (+31%), a băii (+22%) şi a dormitorului (+21%).

„În timpul izolării, numărul de vizitatori pe site-ul Mobexpert a crescut cu 55%, comparativ cu anul trecut. Creşterea traficului a rezultat în vânzări online care practic s-au dublat în perioada stării de urgenţă (martie – mai), comparativ cu aceeaşi perioadă în 2019. După ieşirea din izolare şi după redeschiderea magazinelor fizice, această cifră a continuat să crească. În mai – august 2020, vânzările efectuate în mediul online au crescut cu 142%”, notează realizatorii studiului.

Mobilier pentru birou

Vânzările de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%, iar un salt semnificativ a fost înregistrat şi în rândul vânzărilor produselor destinate amenajării terasei şi grădinii (+125%).

De asemenea, vânzările de paturi au crescut cu 98%, în timp ce, în cazul saltelelor, s-a înregistrat o majorare de 3,5 ori, iar vânzările de dulapuri şi de comode au depăşit valorile duble.

„Chiar şi după redeschiderea showroom-urilor, numărul celor care vizitează online mobexpert.ro este în continuă creştere – cu 50% mai mulţi vizitatori decât în aceeaşi perioadă în 2019. În prezent, magazinul online este responsabil pentru 30% din veniturile companiei, mai mult decât era estimat la începutul anului, o cifră semnificativă pentru o industrie care este în mod notoriu legată de prezenţa fizică în magazine. Deşi numărul celor care optează pentru cumpărături online este în continuă creştere, când vine vorba de mobilă, mulţi încă preferă să vadă cele mai substanţiale piese şi în showroom-uri. De aceea, în magazinele Mobexpert, cumpărătorii sunt dispuşi să cheltuie, în medie, cu 500 – 700 de lei mai mult”, susţin reprezentanţii producătorului de mobilă.

Conform datelor centralizate, în perioada izolării (martie – mai 2020), românii au cheltuit, în medie, cu aproape 12% mai mult pentru mobilier, iar după acest interval, atât online, cât şi offline, au scos din buzunar cu 20% mai mult pentru piese de mobilier.

La nivel general, vânzările online de mobilier fabricat în România au crescut cu 600% în perioada stării de urgenţă, comparativ cu aceeași perioadă din 2019.