S-a făcut dreptate pentru românii care au luat credite de la Raiffeisen Bank în perioada 2006-2008

Publicat: 02 mart. 2022, 19:27, de Puterea.ro, în ECONOMIE , ? cititori
S-a făcut dreptate pentru românii care au luat credite de la Raiffeisen Bank în perioada 2006-2008

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat, miercuri, că a câştigat definitiv, în instanţă, cauza referitoare la practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, iar banca va trebui să revizuiască dobânzile unor contracte de credit.

Potrivit unui comunicat al ANPC, Curte de Casaţie şi Justiţie a soluţionat definitiv cauza prin care se constatau practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, respectiv a confirmat Ordinul nr.837/20.10.2017, emis de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).

„S-a făcut dreptate! O victorie importantă a Autorităţii! Munca colegilor mei şi a mea este încă o dată răsplătită. Da, am câştigat o luptă importantă pentru consumatorul român. Mii de consumatori au şansa la un tratament corect. Milioane de euro se vor întoarce în bugetul familiilor acestora. Mulţumesc echipei şi vouă tuturor pentru încredere! Suntem aici să nu dezamăgim!”, a declarat Paul Anghel, director general ANPC.

Mai exact, operatorul economic nu a informat, în perioada 2006-2008, în prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite în RON, EUR şi CHF (franc elveţian), şi drept urmare i-a determinat pe aceştia să ia o decizie – contractarea creditelor respective – pe care altfel nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut nivelul la care dobânda avea să crească, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.

Potrivit sursei citate, acest lucru se întâmpla în contextul în care operatorul financiar-bancar cunoştea nivelul dobânzii pe care urma să-l aplice.

Raiffeisen Bank a setat în sistem mărirea automată a dobânzilor, atunci când creditele împlineau un an de la acordare, justificând această practică printr-o clauză introdusă în contract, prin care să-şi justifice majorarea unilaterală a dobânzii.

„În acest moment, după pronunţarea sentinţei definitive şi rămânerea în vigoare a Ordinului Preşedintelui ANPC, Raiffeisen Bank trebuie să modifice contractele afectate, emise în perioada menţionată, şi să le aducă la nivelul momentului anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu condiţiile contractuale de la momentul semnării acestora”, susţin reprezentanţii ANPC.

Ordinul menţionat al Preşedintelui ANPC a fost emis ca urmare a unui control realizat în 2017, cauzat de reclamaţii sosite din partea Grupului clienţilor cu credite în CHF, moment în care s-a constatat existenţa acestor practici comerciale incorecte din partea băncii.