Cum a promovat România prostia la un târg de turism de la New York

Publicat: 18 apr. 2022, 13:39, de Ion Teleanu, în OPINII , ? cititori
Cum a promovat România prostia la un târg de turism de la New York

Zicala „Prostul nu e prost destuldacă nu e şi fudul“ ar putea fi noul slogan al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului după participarea oribilă de la târgul internațional de turism de la New York.

O fotografie, între timp ștearsă, postată pe pagina de Facebook a Consulatului General al României din New York a arătat modul incredibil în care România s-a prezentat la acest eveniment. La standul României, pe o pânză neagră, reprezentanții consulatului au agățat 10 fotografii scoase la imprimantă.

Iar, ca să-i convingă pe americani să exploreze grădina Carpaților, patru angajați ai consulatului în frunte gerantul interimar Călin Radu Ancuța, plus cei doi reprezentanți ai Ministerului Antreprenoriatului și Turismului veniți din România, s-au tras în poză cu pânza neagră în spate și cele zece fotografii ”spectaculoase” despre țara noastră. Culmea penibilului a fost atinsă de reacția Ministerului Antrenoriatului și Turismului condus Daniel Cadariu, omul de către omul baronul PNL de Suceava Gheorghe Flutur.

”Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari”, a precizat ministerul condus de Cadariu.

Însă, ceea ce nu spune în comunicat că standul României a avut o suprafață de 20 mp, dar, de fapt, organizatorii au oferit expozanților module standard de 9 mp, adică cu deschidere la infodesk de 3 metri. Practic, țara noastră putea amenaja un stand mai mic dacă se știa că nu are ce prezenta.

În schimb, în locul pozelor agățate pe pânza neagră se putea închiria o plasmă pe care se putea rula imaginii și filme despre România ca destinație turistică. Mai mult, la Consulatul de la New York se află o mulțime de broșuri și pliante despre țara noastră lăsate ”moștenire” după închiderea biroului de turism de către fostul ministru PSD al Turismului, Mircea Dobre.

Prin acea reacție obraznică, ministerul păstorit de omul lui Flutur a spus că a plătit pentru amenajarea standului 7.990 de dolari, numai că nu a precizat care au fost cheltuielile totale de participare. Pe lângă acei 8.000 de dolari s-a mai cheltuit încă pe atât cu participarea celor doi reprezentanți ai ministerului, adică bani de transport, de cazare, de masă, plus diurnă.

Dar, principalul responsabil de la Consulatul de la New York cu organizarea acestui eveniment nu este gerantul interimar Călin Radu Ancuța, ci ministrul consilier Gabriel-Ion Duțu, șeful Biroului Promovare Comercial Economică, care este de prin 2010 pe acest post. Însă, cum la noi se doarme bine bani publici, de ce nu s-ar tăia și frunză la câini sau chiar pe cea a Elenei Udrea la New York și când ai un târg de turism.

Așadar, după ce încă o dată, România s-a făcut de râs la un târg internațional de turism, nu ne rămâne decât să ne gândim la vorbele lui Edgar Allan Poe: ”Prostia este talentul de a avea concepţii greşite”.

În schimb, cei doi miniștri ai Antreprenoriatului și Turismului și al Afacerilor Externe-Daniel Cadariu și Bogdan Aurescu, ar trebui să mediteze la vorbele lui Andrei Pleșu: ”Prostul e cineva care ştie, e sigur, n-are dubii. Dacă eşti atent îţi şi explică. Dacă nu înţelegi sau dacă nu eşti de acord… eşti prost. Prostul nu poate fi contrazis, are convingeri de beton şi este un încăpăţânat cu opinii pătimaşe”.