Mâncare stricată pentru piloții și pasagerii de pe o cursă TAROM

Publicat: 31 ian. 2023, 18:10, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Mâncare stricată pentru piloții și pasagerii de pe o cursă TAROM
Sursă foto: Adevărul

Piloții români au depus o reclamație împotriva firmei care asigură cateringul, după ce ar fi primit mâncare alterată în timpul zborului pe ruta Amsterdam-Otopeni.

Incidentul ar fi avut loc la data de 23 ianuarie, când toate cursele Tarom ar fi primit mâncare etichetată cu o dată care atesta expirarea lui de peste o zi.

Cateringul era destinat atât pentru pasagerii claselor economic și business, cât și personalului navigant. Piloții relatează că, în acea zi, aceștia ar fi primit sandwich-uri alterate.

Mai mult,  apa destinată piloților și pasagerilor era transportată în căruciorul folosit de obicei în scopul transportării gunoiului.

Sandviciurile sunt vopsite cu gelatină pentru înfrumusețare, iar peste stratul de gelatină (interzisă în alimentația piloților în timpul zborului deoarece fermentează) este pusă o jumătate de roșie cherry care va furniza rapid germeni de mucegai în interiorul pungii de plastic în care se află sandviciul respectiv.

Este furnizat un platou cald cu o omletă cu spanac la cursele de seară și de noapte, deși oul și produsele derivate sunt excluse din alimentație după orele 16.00. Ambalajele unor produse vândute la bord cedează din cauza presiunii din interiorul aeronavelor (fapt constatat și fotografiat de către însoțitorii de bord).

Salatele au incluse sosurile înainte de ambalarea lor (lucru interzis în cazul servirii lor la peste 30 de minute de la momentul preparării acestora – să nu uităm că producătorul le garantează, nu se știe în ce baza legală, două zile!) ceea ce face că să se altereze foarte repede”, se afirmă în sesizarea făcută de piloți către conducerea Tarom și către ANSVSA, scrie Adevărul.

În urma consumului acestor alimente, piloți ar fi manifestat stări de dureri de stomac dar și diaree.

O echipă a Serviciului Control Oficial Siguranța Alimentelor din cadrul ANSVSA a făcut un coltrol.

Având în vedere sesizarea call center ANSVSA nr. 22/23.01.2023, înregistrată la DSVSA Ilfov cu nr.161/24.01.2023, prin care semnalați faptul că unitatea SC UPLIFT AIRPORT SERVICES SRL, livrează preparate culinare neconforme și cu termenul de valabilitate depășit, vă comunicăm următoarele: În data de 24.01.2023, o echipă de inspectori din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranță Alimentelor llfov, s-a deplasat la unitatea SC UPLIFT AIRPORT SERVICES SRL, din localitatea Otopeni, Calea Bucureștilor nr. 224Z, incinta Aeroport Henri Coandă , județ Ilfov, unde s-a constatat că unitatea nu respectă normele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor în vigoare. Conform celor constatate, unitatea a fost sancționată contravențional conform HG 984/2005, cu modificările și completările ulterioare”, este răspunsul ANSVSA.